Aktivitetsliste for DONG Energy i COP15-perioden 2009

Her kan du møde DONG Energy

COP 15 står lige for døren, og du kan møde DONG Energy ved en række arrangementer. Få et overblik over vores aktiviteter her: Tirsdag den 8. december 2009 Kl. 16.00-18.00 Åbnings-event for Lys og Lyd Avedøre-værket og Avedøremøllerne under COP15-erioden Under COP15 omdanner den tyske kunstner- og arkitektgruppe Mader Stublic Wiermann DONG Energy’s Avedøreværk til et 145 meter højt lærred for lys- og videoinstallationer. Projektioner kaster ikke blot lys på kraftværket, men skaber også et udsædvanligt billede på fremtidens energi. Mulighed for deltagelse: Kun per invitation Kl. 11.00-13.00 Tur til Middelgrunden for delegerede Under COP15 arrangeres i samarbejde med Vindmølleindustrien fem sejlture til Middelgrunden for de delegerede. DONG Energy deltager med informations-materiale og guide på turene til Middelgrunden. Forventet antal Mulighed for deltagelse på hver tur er 50-70 personer. Deltagelse: interesserede delegerede Onsdag den 9. december 2009 Kl. 9.30-11.00 Pressetur til Avedøreværket Udenrigsministeriet arrangerer heldags ture for internationale journalister under COP15. DONG Energy viser Avedøre-værket frem for journalisterne. Deltagelse: International presse Kl. 16.30-17.30 Tur til Avedøre-værket for delegerede DONG Energy viser Avedøre-værket frem for de delegerede i samarbejde med Energytours. Kommunikationschef Jakob Bøss vil holde et oplæg under titlen: "Transforming DONG Energy to a low carbon future". Deltagelse: Interesserede delegerede Kl. 11.00-13.00 Tur til Middelgrunden for delegerede Under COP15 arrangeres fem sejlture til Middelgrunden for de delegerede. DONG Energy deltager med informationsmateriale og guide på turene til Middelgrunden. Forventet antal Mulighed for deltagelse på hver tur er 50-70 personer. Deltagelse: Interesserede delegerede kan deltage Torsdag den 10. december 2009 Kl. 15.00-18.00 Tur til Amager Forbrænding for delegerede Beskrivelse: EnergyTours arrangerer tur for de delegerede COP15. DONG Energy og Amager Forbrænding har indgået et samarbejde om forskningsprojektet REnescience, der er som en del af projektet bygget et forsøgsanlæg hos Amager Forbrænding som de delegerede kan se. Deltagelse: Interesserede delegerede kan deltage Fredag den 11. december 2009 Kl. 11.00-13.00 Tur til Middelgrunden for delegerede Beskrivelse: Under COP15 arrangeres fem sejlture til Middelgrunden for de delegerede. DONG Energy deltager med informationsmateriale og guide på turene til Middelgrunden. Forventet antal deltagere på hver tur er 50-70 personer. Deltagelse: Interesserede delegerede kan deltage Lørdag den 12. december 2009 Kl. 10.00-18.00 Bright Green i Forum Dato: Den 12-13. december 2009 i Forum Beskrivelse: Bright Green udstiller erhvervslivets svar på klimaudfordringen DONG Energy har en udstilling ved Bright Green. Deltagelse: Indgang er gratis for delegerede, men koster 10 Euro for andre interesserede. Hvis I ønsker VIP-billetter til Bright Green som foregår i Forum i weekenden 12-13. december, er I velkomne til at bestille dem ved PR-koordinator Anna Weis Knudsen på annwk@dongenergy.dk. Kl. 16.00-20.00 Kronborg COP15 parallel- event Beskrivelse: The Copenhagen Climate Council, er værter. Ledere vil diskutere COP15´s succeskriterier samt definere behovet for et grønt business lederskab efter 2009. Anders Eldrup deltager for DONG Energy Deltagelse: Per invitation Søndag den 13. december 2009 Kl. 10.00-17.00 Klima-venlige biler på Rådhuspladsen i København Beskrivelse: Københavns kommune inviterer klima-venlige biler til event på Rådhuspladsen i København, hvorefter bilerne kører til Forum. DONG Energy deltager med sin el-bil og Inbicon deltager med sin flexfuel bil i. Deltagelse: Alle Kl. 15.00-18.45 International Gas Union- parallel event Beskrivelse: Eventen er organiseret af International Gas Union (IGU). IGU´s gas event samler repræsentanter fra United Nations Framework Convention on Climate Change (UNFCCC) in Copenhagen. Anders Eldrup holder tale. Deltagelse: Per invitation Mandag den 14. december 2009 Kl. 11.45-13.15 Pressetur til Inbicon Beskrivelse: Udenrigsministeriet arrangerer heldags ture for internationale journalister under COP15. DONG Energy viser Inbicons´s demonstrationsanlæg frem for journalisterne. Deltagelse: International presse 12.30-13.45 CEO-frokost på TGL Beskrivelse: Anders Eldrup CEO, fortæller om hvordan DONG Energy forandrer måden energien produceres og forbruges på - som svar på det 21. århundredes udfordringer - klimaforandringer og forsyningssikkerhed. Deltagelse: International presse Kl. 11.00-13.00 Tur til Middelgrunden for delegerede Beskrivelse: Under COP15 arrangeres fem sejlture til Middelgrunden for de delegerede. DONG Energy deltager med informationsmateriale og guide på turene til Middelgrunden. Forventet antal deltagere på hver tur er 50-70 personer. Deltagelse: Interesserede delegerede kan deltage Tirsdag den 15. december 2009 Kl. 11.00-13.00 Tur til Middelgrunden for delegerede Beskrivelse: Under COP15 arrangeres fem sejlture til Middelgrunden for de delegerede. DONG Energy deltager med informationsmateriale og guide på turene til Middelgrunden. Forventet antal deltagere på hver tur er 50-70 personer. Deltagelse: Interesserede delegerede kan deltage Onsdag den 16. december 2009 Kl. 15.00-16.30 COP15 Side Event: The Global Potential of Biofuels Beskrivelse: Niels Henriksen, CEO, Inbicon, Denmark deltager i Panel session med blandt andre Jeff Broin, Founder and CEO, Poet, United States, Luciano Pizzatto, Federal Deputy, Brazilian Parliament, Brazil og Steen Riisgaard, President and CEO, Novozymes, Denmark Deltagelse: Interesserede delegerede kan deltage Torsdag den 17. december 2009 Kl. 12.30-17.00 S&D holder Klimapartnermøde Beskrivelse: Dagen starter med julefrokost på H. C. Andersen Slottet i Tivoli. Efter frokosten vil Administrerende direktør i Tivoli, Lars Liebst fortælle om Tivoli og om det klimapartnerskab, som Tivoli og DONG Energy har indgået. Herefter optræder Al Gores i Imperial Biografen i anledning af hans bog udgivelse. Deltagelse: Per invitation Under hele COP15 Lys på Avedøre-værket og Avedøre-møllerne under COP15-perioden Beskrivelse: Under COP15 omdanner den tyske kunstner- og arkitektgruppe Mader Stublic Wiermann DONG Energy’s Avedøreværk til et 145 meter højt lærred for lys - og videoinstallationer. Projektioner kaster ikke blot lys på kraftværket, men skaber også et udsædvanligt billede på fremtidens energi. Driving the Future Beskrivelse: Sammen med andre klimavenlige transportløsninger deltager DONG Energy´s el-bil deltager under COP15 i en shuttle-service, organiseret af UM for de delegerede. Der er endvidere en presse-event, hvor el-bilerne præsenteres. Deltagere: Delegerede vil benytte shuttle-servicen. Dansk og international presse inviteres til presse-eventen. 2. generations bioethanol på VIP-biler under COP15-perioden Beskrivelse: Under hele COP15 vil et antal VIP-biler køre på 2. generations bioethanol. Yderligere information: DONG Energy Media Relations Kathrine Westermann +45 9955 9725 E-mail: katwe@dongenergy.dk