CSC og DONG Energy tager hul på samarbejde

Energiforbrug skal effektiviseres, og CSC vil købe strøm fra vedvarende energikilder

Via nyt partnerskab med DONG Energy vil CSC effektivisere sit energiforbrug og indkøbe strøm fra nye vedvarende energianlæg. Erfarne energirådgivere fra DONG Energy skal snart være med til at give CSC et bedre overblik over firmaets energiforbrug, og hvordan det kan reduceres. ”Vi kan traditionelt hjælpe store virksomheder med at spare 10-15 % på energi-regningen. Det gælder også selv om der allerede er gjort en stor indsats for at undgå overflødigt energiforbrug”, siger markedsdirektør Allan Schefte. Den øgede energieffektivitet reducerer CSC’s energiomkostninger, og dette økonomiske råderum kan CSC anvende til investeringer i vedvarende energi. ”Vi har lang og bred erfaring med at reducere vores energiforbrug hos os selv og for vores kunder, blandt andet gennem vores nye avancerede Datacenter. Vores kunder stiller store krav til miljø og energi. Samarbejdet med DONG Energy betyder, at vi nu i højere grad kan imødekomme disse krav og dokumentere bæredygtighed.” siger Nordisk direktør i CSC Kai Dahl-Jensen. Det er planen, at partnerskabet mellem de to virksomheder gradvist udvides. Selskaberne vil undersøge nærmere om affald fra CSC kan udnyttes i energiproduktionen, og CSC følger med interesse DONG Energy’s engagement i elbils-projektet: ”Det er bestemt en mulighed, at vi vil kunne bruge el, og måske også biogas, i transporten mellem vores forskellige lokaliteter”, siger Kai Dahl-Jensen fra CSC. DONG Energy har også stor viden om løsninger, der inkluderer mikrovindmøller, varmepumpeanlæg og udnyttelse af solceller og solvarme på CSC’s lokaliteter. Endelig er det planen at DONG Energy skal tilrettelægge et adfærdsprogram for CSC's medarbejdere. Hensigten vil være at skabe en medarbejderkultur med klimabevidste medarbejdere, der konstant samarbejder om at reducere virksomhedens energiforbrug. ”Der åbner sig mange nye muligheder, når man kommer tættere på så stor en virksomhed som CSC, så vi glæder os meget til samarbejdet”, konstaterer Allan Schefte. For yderligere information, kontakt: Media Relations Morten Kidal +45 9955 9583 Communications CSC Claus Johnsen +45 2672 8064 DONG Energy er en af Nordeuropas førende energikoncerner med hovedsæde i Danmark. Vores forretning er baseret på at fremskaffe, producere, distribuere og handle energi og tilknyttede produkter i Nordeuropa. Vi beskæftiger omkring 6.000 medarbejdere og omsatte for over 60 mia. kr. (EUR 8,2 mia.) i 2008. For yderligere information, se www.dongenergy.com. CSC er en førende global leverandør af teknologi-baserede løsninger og -tjenester inden for tre primære forretningsområder. Disse omfatter Business Solutions and Services, Managed Services Sector og den nordamerikanske offentlige sektor. CSC's kompetencer omfatter systemdesign og -integration, it og business process outsourcing, udvikling af applikationssoftware, web- og applikationshosting og ledelsesrådgivning. CSC har hovedkvarter i Falls Church, Va., cirka 92.000 ansatte, og omsætningen for de seneste 12 måneder, der endte 1. januar 2010, var $16,0 milliarder. Få mere information om CSC på www.csc.com.