DONG Energy og Korea Electric Power Corporation indgår samarbejdsaftale

Erklæring underskrives i dag

I dag underskriver President & CEO Ssang-Su Kim, KEPCO, og adm. direktør Anders Eldrup, DONG Energy, en hensigtserklæring om et kommende samarbejde. Erklæringen underskrives i Eigtveds Pakhus i København i forbindelse med det officielle statsbesøg fra Sydkorea.

Ambitionen er at stimulere en uformel dialog og udveksling af information omkring grønne teknologier og deres potentiale. Disse teknologier omfatter det intelligente elnet, vindkraft og bioenergi.

"DONG Energy er en markant aktør inden for vedvarende energi og det intelligente elnet. Derfor glæder jeg mig over vores fremtidige samarbejde. Jeg er overbevist om, at dette vil styrke begge selskabers bidrag til en fremtid med endnu større energieffektivitet og reduceret CO2-udledning”, udtaler Ssang-Su Kim.

“I et globalt erhvervsmiljø er samarbejde en vigtig forudsætning for at skabe et samfund baseret på grøn vækst. Vores fælles erfaringer vil bane vej for innovation og forretningsudvikling inden for energiteknologier”, udtaler Anders Eldrup.

Om KEPCO
Korea Electric Power Corporation (KEPCO) er det største energiselskab i Sydkorea og har ansvar for produktion, transmission og distribution. På verdensplan er KEPCO en førende koncern med adskillige oversøiske aktiviteter. Disse inkluderer opførelse og drift af atom- og termiske kraftværker, netdrift og udvinding af energi. KEPCO stræber efter at indtage førersædet inden for grøn vækst frem mod 2020 og derved skabe en ny økonomisk motor i Sydkorea. Se www.kepco.co.kr for yderligere information.

Om DONG Energy
DONG Energy er en af Nordeuropas førende energikoncerner med hovedsæde i Danmark. Vores forretning er baseret på at fremskaffe, producere, distribuere og handle energi og tilknyttede produkter i Nordeuropa. Vi beskæftiger omkring 6.000 medarbejdere og omsatte for 55 mia. kr. (EUR 7,3 mia.) i 2010. Se www.dongenergy.com for yderligere information,

------------------------------------------------------------------------------------------------

DONG Energy Media Relations