DONG Energy støtter Louisiana i 2009

Louisianas hovedsponsor siden år 2001, DONG Energy, rækker museet en hjælpende hånd i 2009. Louisiana har ikke kunnet finde en ny hovedsponsor på grund af finanskrisen, men kan nu arbejde fremadrettet mod 2010.

DONG Energy, der har været hovedsponsor af Louisiana i otte år – fra 2001 til 2008 - har besluttet at række museet en hjælpende hånd i 2009. Tidligere på året besluttede man at give stafetten videre til en ny hovedsponsor i forlængelse af Louisianas 50-års jubilæum.

Det har imidlertid ikke været muligt for Louisiana at finde en afløser for DONG Energy som hovedsponsor, trods rekordhøje besøgstal. Derfor træder DONG Energy nu ekstraordinært til og fortsætter sin støtte til museet frem til udgangen af 2009.

”Vi har siden år 2001 haft et tæt og tillidsfuldt samarbejde med Louisiana, og derfor vil vi gerne række Louisiana en hånd i den vanskelige økonomiske situation, museet er havnet i. Vi har derfor besluttet ekstraordinært at støtte museet, der er et af Danmarks største kulturelle flagskibe, frem til udgangen af 2009,” siger DONG Energy's administrerende direktør Anders Eldrup.

”Vi har haft et fremragende samarbejde med DONG Energy gennem årene og har været helt afklaret med, at alle gode ting hører op på et tidspunkt. Blot har timingen for det at finde en ny hovedsponsor været meget problematisk. Jeg forstår godt, at virksomheder finder det svært at gå ind i et nyt hovedsponsorat, selvom Louisiana kan bryste sig af skyhøje besøgstal og et bredt program på et højt niveau, så jeg er umådelig glad for denne julegave. Den giver os et pusterum til at koncentrere os om at finde en ny hovedsponsor fra 2010 og fremad, ” siger Louisianas direktør Poul Erik Tøjner.

DONG Energy’s beslutning om at bringe sponsoratet af Louisiana til ophør ved udgangen af 2008 står stadig ved magt og sker som følge af et nyt fokus i koncernens sponsorstrategi på aktiviteter inden for energiområdet. I den forbindelse har DONG Energy bl.a. tegnet sig for et stort sponsorat på Experimentarium, til etablering af en permanent udstilling om energi og klima. Udstillingen, der åbner den 29. januar 2009, skal bl.a. medvirke til at stimulere børn og unges interesse for energi, klima, teknik og naturvidenskab.

Yderligere oplysninger:

Pressechef