Præcisering om personaleforhold i DONG Energy

Dagbladet Børsen bringer i dag en historie om, at nogle navngivne medarbejdere har forladt DONG Energy. DONG Energy kommenterer ikke på konkrete personaleforhold i medierne, men er undtagelsesvis nødt til at korrigere fejl i historien.

Konstitueret administrerende direktør, Carsten Krogsgaard Thomsen siger:

”Vi har en politik om, at vi ikke kommenterer på personaleforhold. I dette særlige tilfælde er vores medarbejdere nævnt i medierne ved navn, og artiklen giver et forkert billede af medarbejdernes situation. Jeg vil derfor gerne præcisere følgende”:

-       I fortsættelse af Anders Eldrups afskedigelse er der er ingen medarbejdere, der er fratrådt. Hverken på DONG Energy’s eller egen foranledning.

-       En af de i artiklen nævnte medarbejdere fratrådte omkring et år før Anders Eldrup fratrådte, så der er ingen forbindelse.

-       To andre medarbejdere er midlertidigt fritaget fra tjeneste, mens vi får afklaret en række forhold. Det er helt normalt i den slags situationer.

-       Havde DONG Energy følt behov for at fritage andre end de to pågældende medarbejdere fra tjeneste, var det naturligvis sket. Men det har ikke været relevant.

For yderligere oplysninger, kontakt:

Group Communication
Kommunikationschef, Karsten Anker Petersen
Tlf. 9955 9662

DONG Energy er en af Nordeuropas førende energikoncerner med hovedsæde i Danmark. Vores forretning er baseret på at fremskaffe, producere, distribuere og handle energi og tilknyttede produkter i Nordeuropa. Vi beskæftiger omkring 6.400 medarbejdere og omsatte for 57 mia. kr. (EUR 7,6 mia.) i 2011. For yderligere information, se www.dongenergy.com.