Unge skal løse fremtidens energiudfordringer

DONG Energy er med, når unge talenter skal løse fremtidens energiudfordringer

Når fremtidens unge talenter mødes i morgen den 18. marts til Young Energy konferencen i Spinderihallerne i Vejle er DONG Energy med. På Young Energy konferencen vil de unge talenter fremlægge deres idéer og visioner for, hvordan fremtidens energiudfordringer løses. Netop de ideer har DONG Energy brug for, hvis visionen om grøn energi og vækst skal realiseres.

"Vi er meget glade for at støtte op om Young Energy konferencen, og deler de unges vision om ren og stabil energi. For at vi kan nå vores mål, kræver det unge talenter som Young Energy netværket, der alle er klar til at tage fat på at løse fremtidens energiudfordringer," siger Anders Eldrup, adm. direktør i DONG Energy.

Det er Young Energy netværket fra Vejle, der arrangerer konferencen for unge i 7-10. klasse samt gymnasie- og handelsskoleklasser for Science kommunerne på Fyn og i Vejle og Sønderborg. Konferencen byder på spændende indlæg fra både de unge og professionelle, der har taget skridtet fra ide til virkelighed.

Udover at støtte konferencen, deltager DONG Energy også selv med to workshops og en stand. Klaus Baggesen Hilger fra DONG Energy's Innovationscenter deltager i workshoppen om "Energi fra jord og biomasse" og "Nye energikombinationer" og Jørn Duhn fra Renewables holder indlægget "Ny energi og nye jobs".

Young Energy er et netværk, der er startet af otte unge fra Vejle i 2010. Hovedformålet med netværket er at udvikle unges muligheder for at få nye idéer med særlig fokus på fremtidens energianvendelse. Netværket arbejdet også for at understøtte unge interesse og talent for naturvidenskab generelt.

Konferencen foregår den 18. marts fra kl. 9.30 til 17.00 i Spinderihallerne i Vejle. Pressen er velkommen.

DONG Energy A/S
Helene Aagaard, pressemedarbejder

tlf. 99 55 93 30
helaa@dongenergy.dk

Økolariet, Vejle Kommune
Ole Due, økolariechef

Tlf. 203 302 90
oledu@vejle.dk

DONG Energy er en af Nordeuropas førende energikoncerner med hovedsæde i Danmark. Vores forretning er baseret på at fremskaffe, producere, distribuere og handle energi og tilknyttede produkter i Nordeuropa. Vi beskæftiger omkring 6.000 medarbejdere og omsatte for 55 mia. kr. (EUR 7,3 mia.) i 2010. For yderligere information, se dongenergy.com.