dormakaba optimerer logistikprocessen med henblik på fortsat vækst

Report this content

dormakaba er en førende leverandør af adgangsløsninger på verdensmarkedet. I begyndelsen af ​​2023 flytter virksomheden produkter fra det tyske lager i Wuppertal til det nordiske marked med nye lagre i Sverige og Norge. Flytningen er en strategisk investering i fortsat vækst og vil føre til mere effektiv drift, højere leveringspræcision og yderligere fokus på Customer Experience i Sverige, Norge, Danmark, Finland og de baltiske lande.

Øget effektivitet i Oslo

I Norge er der planlagt en lagerflytning fra Oslo til en strategisk placering i Drammen, hvor dormakaba Norge også har sine hovedaktiviteter. Drammen ligger sydvest for Oslo inden for en times rejse fra alle tre af Oslos lufthavne. Efter flytningen bliver produktion af nøglesystemer, indkøbsfunktioner og logistik håndteret under ét tag. De nye lokaler er moderne indrettet med en høj grad af automatisering.

Eskilstuna ny lagerhub for regionen

Eskilstuna bliver den nye lagerhub for Norden og de baltiske lande. Efter 50 år på samme adresse flyttes lagerdriften og produktionen af ​​låsesystemer nu til en moderne bygning i nærheden. Det nybyggede logistikanlæg gør det muligt at standardisere og yderligere strømline produktions- og logistikflows.

Win-Win-Win for kunder, medarbejdere og miljø

Samlet vil investeringen føre til højere leveringspræcision, mere effektive produktionsflows og kortere gennemløbstider. Med produkter lokalt øges graden af ​​fleksibilitet og muligheden for hurtigere levering af kundeunikke produkter. Miljøbelastningen reduceres, når lastbiltransport overgår til skibsfragt. Samtidig bidrager investeringen til et forbedret arbejdsmiljø for dormakabas medarbejdere.

Inga Hedman, Head of Marketing Communications Scanbalt

Tel: +46(0) 702097620

Mail: inga.hedman@dormakaba.com

Om dormakaba

dormakaba er en førende leverandør på verdensmarkedet for adgangsløsninger. Virksomheden har genopfundet betydningen af ​​adgang og sat nye industristandarder for intelligente systemer og bæredygtige løsninger for ejendommens fulde livscyklus. Med omkring 16.000 ansatte og en stærk kompetencebase på verdensplan, betjener dormakaba kunder i over 130 lande. Produkter, løsninger og tjenesteydelser er udviklet til nemt at kunne integreres i en ejendoms økosystemer og skabe sikre og bæredygtige steder, hvor folk kan bevæge sig problemløst rundt.

dormakaba er noteret på SIX Swiss Exchange og har hovedkontor i Rümlang nær Zürich (Schweiz) og omsatte for 2,8 milliarder CHF i regnskabsåret 2020/21.

Norden og Baltikum hører til Scanbalt-regionen, som har sit eget udviklingscenter. Derudover har dormkaba regionale salgskontorer i Stockholm, Eskilstuna, Malmø, København, Oslo, Drammen og Helsinki. Regionen betjenes af EU-lageret i Wuppertal og lokale lagre i Drammen og Eskilstuna.

Mere information på www.dormakaba.com