EasyPark lancerer digital licens løsning til Aarhus

Fornylig vandt mobilbetalingsvirksomheden EasyPark A/S det offentlige udbud fra Aarhus kommune, hvor opgaven er at udvikle en digital licensløsning for borgere og virksomheder.

Løsningen er udviklet i tæt samarbejde med Aarhus Kommune, den andenstørste by i Danmark. Med den nye avancerede løsning fra EasyPark, vil licensansøgeren nu være i stand til at logge ind på en webside ved hjælp af digital signatur og blot tilføje registreringsnummer. Så vil både ansøgeren og bilen automatisk blive kontrolleret mod flere offentlige databaser, og hvis autorationen bliver givet, vil ansøgeren blive præsenteret for de tilgængelige tilladte muligheder, der er gyldige for det pågældende køretøj.

Systemet understøtter alle de forskellige former for licenser; beboer, besøgende, erhvervs-licenser samt alle forskellige typer af bilejere (private, virksomheder og leasede biler). Fungerende som en web-shop, giver løsningen kunden mulighed for at betale med det samme enten via kreditkort eller faktura. Efter validering af betaling udstedes en digital licens.

Licensløsningen er en integreret del af Parking Excellence konceptet fra EasyPark, der samler mobilbetalt parkering og kontrol med digitale licenser. For at lette implementering og undgå dyre og besværlige installationsomkostninger, drives EasyPark software løsning som et ”Software som Service” system, der minimerer den operationelle byrde for Aarhus Kommune. Tilsidst har løsningen også produktiviteten i kommunen i tankerne, da systemet understøtter at de ansatte også kan konfigurere licensområder, prissætning og udbetalinger.

Niels Richard Madsen, Ekspeditionssekretær, Trafik Administration:

EasyPark har været en entreprenør til byen Aarhus siden 2002. Firmaet er autoriseret af byen til at tilbyde deres mobile parkeringssystem, en alternativ løsning til betaling af parkering. Den løsning EasyPark tilbyder, er med til at ændre betalingsparkering og giver billisterne mulighed for at betale for den nøjagtige parkeringstid, ved at tillade standsning af parkering. Set fra vores perspektiv er systemet meget værdsat af kunden, det er fleksibel på en måde, der opfylder de forskellige specifikke behov for forskellige grupper af kunder og på samme tid understøtter det byens regler og bestemmelser for forskellige parkerings zoner, med hensyn til vores progressive afgifter.

Byen er tilfreds med den service EasyPark tilbyder og rapporter samt betalinger er kommet hurtigt efter de aftalte standarder fastsat af byen.

Fra både et miljømæssigt og økonomisk perspektiv er byen overbevist om, at begrebet mobileparkering har en masse at bidrage med fremover.

For yderligere information, kontakt venligst:

Niels Richard Madsen, Ekspeditionssekretær, Trafik Administration
Tlf. 8940 4585 | nrm@aarhus.dk