EasyPark lancerer en parkerings-app til Windows-mobiler

EasyPark og Microsoft løftede i dag sløret for en Windows version af appen, der gør det muligt at tage parkometeret med i lommen. Antallet af Windows mobiler er stigende på det nordiske marked, hvilket gør den nye Windows-app til en vigtig del af EasyParks forretning. Ikke mindst på grund af det store antal af arbejdsmobiler, som anvender Windows mobiloperatørsystem.

I løbet af første kvartal af 2013 er EasypParks mobilbetalingsapp vokset hurtigt. Sammenlignet med samme periode sidste år steg antallet af parkeringsbetalinger over mobilen med 113 procent. Nu kommer så det næste vigtige skridt i EasyParks mobilspektrum – en app til Windows mobiler.

Med EasyParks Windows-app kan brugere oprette en konto og vælge mellem at betale med kreditkort, benzinkort eller ved regning. Servicen har ligeledes en GPS-funktion, der selv finder frem til det postnummer du befinder dig i. Med kun få klik kan du begynde og slutte din parkering efter behov, du betaler altså kun for den tid du reelt parkerer.

- Vi er glade for endelig at kunne tilbyde en app til Windows-mobiler.
Der har været en stor efterspørgsel, specielt på baggrund af at mange arbejdsmobiler anvender Windows. Dette vil gøre det lettere for de mange bilister, der nu slipper for at slæbe rundt på mønter og for langsomme kortautomater, siger Morten Hother Sørensen, adm. direktør i EasyPark Danmark.

Windows en hurtigt voksende platform til mobiler.

Windows operativsystem tegner sig for en markedsandel i Europa på 6.5% ifølge Kantar Worldpanel. Windows-mobil er det hurtigst voksende operativsystem (52% stigning fra december til februar, sammenlignet med den samme periode sidste år, ifølge Kantar) og er nu den tredje største efter iOS og Android. Flere og flere mobiler lanceres med Windows; de nyeste modeller er Nokia Lumia 520 og 720.

- EasyPark er en nyttig app, der kan løse problemer for vores brugere – hurtig og nem betaling for din parkering, samtidig med at du sikrer dig kun at betale for den tid du parkerer. Vi er utroligt glade for at kunne tilbyde denne service til vores Windows-brugere, siger  Anna Ström fra Microsoft. Windows brugere er mere tilfredse end andre mobilbrugere ifølge PCmag's Reader's Choice.

App’en lanceres også i Sverige, Norge, Finland, Italien, Østrig, Spanien, Australien og Tyskland.

For mere information
Kontakt: Morten Hother Sørensen, adm. direktør i EasyPark Danmark, på mobil 40 41 59 00 eller Anna Ström, Head of Telecom & Windows Phone i Microsoft på 0709 266123.

Om EasyPark

EasyPark er den ledende udbyder i verden inden for mobiltjenester for bilister, som vil forenkle deres parkeringshverdag. Med EasyPark kan bilister og virksomheder skabe en mere bekvem, sikker og mere effektiv hverdag. Dette har skabt en tilfredshedsgrad på mere end 96 %.
EasyPark Mobilparkering er en meget fleksibel mobil tjeneste at benytte, hvor det er nemt at starte, forlænge eller standse en parkering. EasyPark-gruppen har base i Stockholm, Sverige, og blev etableret i 1998. I Danmark har EasyPark hovedkvarter i Charlottenlund. I dag er det muligt for EasyParks kunder at benytte EasyPark-tjenesten i Danmark, Norge, Sverige, Finland, Tyskland og Østrig. EasyPark har en aggressiv vækststrategi med en ny investor i virksomheden.