​EasyPark opruster på udviklingen af parking guidance

Intelligente parkeringsløsninger er genvejen til mindre trængsel, da teknologi som parking guidance sikrer en mere effektiv kørsel for bilisterne, fordi de slipper for at cirkulere rundt efter en parkeringsplads. Flere udenlandske analyser har således vist, at omkring en tredjedel af trafikken i storbyerne skyldes bilister, som søger efter parkeringspladser, ligesom Rambøll har påvist, at jagten efter p-pladser medfører øget trængsel i kommuner og mere luftforurening, særligt i større byer som København og Frederiksberg.

“EasyPark har foretaget store investeringer i Parking Guidance, og med erhvervelsen af Parko optimerer vi vores nuværende løsning for vores brugere, ligesom vi styrker vores virksomhed med nye ansatte, der er passionerede for at gøre parkering lettere for bilister. Det sætter os i en unik position som udbydere af en fuld digitaliseret løsning af parkering til gavn for både den enkelte bilist og byer, ” siger Johan Birgersson, CEO hos EasyPark Group. Norden.

“Ligesom EasyPark har vi opbygget vores virksomhed med visionen om at gøre parkering lettere. De har yderst kompetente medarbejdere, og vi er begejstrede for, at vi nu slår os sammen for at skabe verdens bedste parkeringsservice, ” siger Tomer Neu-Ner, CEO for Parko.

EasyPark var den første virksomhed til at bringe mobilbaserede betalingsløsninger til parkeringsmarkedet. Lige siden har virksomheden konsekvent leveret innovative løsninger til markedet med fokus på digitale løsninger til parkering. Det er netop udviklingen af intelligente parkeringsløsninger, der sidste måned sikrede EasyPark den prestigefyldte titel som en af vinderne af Red Herring Top 100 Europa.

Danmark er det europæiske land, der er længst fremme på såkaldte intelligente parkeringsløsninger. 99 procent af landets kommuner tilbyder mobilbetaling, når borgerne skal parkere bilen, og særligt digitaliseringen af parkeringen København og Frederiksberg det seneste år, har bragt Danmark helt foran, når det handler om at integrere mobilparkering, licenser, p-automater, p-huse og kontroludstyr i et samlet system.

”Vi har kun kradset i overfladen i udviklingen af fremtidens kørsel og parkering. Overblikket over ledige parkeringspladser, tiden vi bruger på at lede efter en parkeringsplads, trængslen, som opstår i kølvandet på samme, og betalingsforholdene har stor betydning for hele vores infrastruktur. Vi tror på, at innovativ teknologi kan være med til at transformere byernes infrastruktur og skabe mere sammenhængskraft både lokalt i byerne og nationalt, ” siger Lasse Barsholm, adm. direktør for EasyPark Danmark.