Mobile erhverv kan spare en tredjedel af parkeringsbudgettet

Nu kan bilens bevægelser registreres automatisk, og det betyder at parkeringen starter og standser uden at bilisten skal gøre noget. Dette vil potentielt kunne nedbringe parkeringsudgifterne med 20-30%, da den intelligente teknologi sikrer, at man kun betaler for den præcise parkeringstid – og i øvrigt slipper for at skulle holde styr på papirkvitteringerne. Løsningen gør således op med manuelt betjent parkering og vil kunne have stor økonomisk og administrativ gevinst for storforbrugere af parkering, så som håndværkere og hjemmehjælpere m.m..

Lederne stiller højere krav

- Virksomhedsledere sætter højere krav til løsninger, der forenkler virksomhedernes administration og gør hverdagene mere rentable. Derfor er vi meget stolte over, at vi nu kan lancere Park'n GO, som fjerner unødvendig administration og giver lavere omkostninger. Der er tale om en mindre revolution af håndteringen af parkeringsafgifter og værdikuponer, siger den administrerende direktør for ABAX DK, Pam Singh.

EasyPark og ABAX har udviklet løsningen for at lette dagligdagens parkering for virksomheder i alle de nordiske lande. En indbygget EasyPark-app, som nu er tilgængelig for ABAX kørebog, gør det muligt at foretage parkeringsbetaling over mobilen.

Kombineret parkering og kørebog

Ved at kombinere ABAXs elektroniske kørebogssystem, som gennem intelligent teknologi genkender bilens bevægelser, med EasyPark’s parkerings-app, vil parkeringerne nu kunne foretages uden yderligere interaktion fra føreren. Den nye service sænker omkostningerne og kræver mindre administration. EasyPark og ABAX skønner, at det er almindeligt at betale 20-30 % mere for parkering end nødvendigt. Med den nye teknologi, kan virksomheder spare disse store omkostninger.

Med Park'n GO bliver administration af parkering langt mindre tidskrævende. Det nye system samler alle parkeringsafgifter på ét sted sammen med kørebogen. En af de største fordele for virksomhederne og deres medarbejdere er, at de ikke behøver at gemme deres parkeringskvitteringer længere. En enkelt månedlig faktura indeholder en oversigt over alle parkeringer, og fakturaren kan dermed blive accepteret som et gyldigt dokument i regnskabet.

- Den digitale æra er allerede begyndt. Udviklingen af teknologi i biler og mobile betaling går hurtigt frem lige nu. Vi er glade for at være med i udviklingen af fremtidens kørsel og parkering. Ny innovation og teknologi gør kørslen mere effektiv og besparende, siger Morten Hother Sørensen, administrerende direktør for EasyPark.

Verden er global - også når det kommer til kørsel

I Danmark dækker EasyPark allerede 97% af alle udendørs betalingspladser. Udenfor Danmark vil bilister dog også være i stand til at parkere med den samme service, der dækker otte andre europæiske lande og 350 byer. ABAX opererer i de nordiske lande og har mere end 80.000 brugere. Park'n GO vil fra i dag være tilgængelig for danske, svenske, norske og finske bilister.

For yderligere information:

EasyPark Danmark

Administrerende direktør, Morten Hother Sørensen

morten.hother-sorensen@easypark.net

ABAX Denmark

Administrerende direktør, Pam Singh

psi@abax.dk

Om EasyPark

EasyPark er i dag en af verdens førende virksomheder indenfor parkeringsbetaling, og findes i næsten 350 byer med parkeringspladser i ni markeder. EasyParks tjenester gør parkering mere praktisk, effektiv og økonomisk for bilister, virksomheder og byer. Læs mere om virksomheden på www.easypark.dk

Om ABAX

ABAX er en udvikler og leverandør af kørebøger til biler, og er i dag en af verdens førende udviklere og leverandører af elektronisk kørebøger og udstyrskontrol. Produkterne er førende på deres respektive områder og har allerede hjulpet mange kunder til at reducere deres samlede forbrug af brændstof samt fjernet risikoen for skattemæssige sanktioner. Læs mere på www.abax.dk