Ecolyx nu også i Danmark og Norge

Report this content

Det er generelt svære tider for rejsebranchen, men det svenske rejseselskab Ecospheres ser gode muligheder i markedet, og udvider nu aktiviteterne til Danmark og Norge med varemærket Ecolyx.

Ecolyx har længe haft kunder i både Danmark og Norge, men nu stærker man tilstedeværelsen i landene ved at lancere websider på hhv. dansk og norsk.

“Vi kan se, at interessen for denne slags rejser er stor, også hos vores nordiske naboer”, siger Tina Frisk, en af de to stiftere af Ecospheres og tillige ansvarlig for firmaets arbejde med bæredygtighed.

Undersøgelser fra bl.a. Robbreport, viser at rejsende mere og mere efterspørger hoteller og rejseoplevelser, hvor man arbejder bæredygtigt og i en lidt mindre skala. Hoteller, hvor de penge gæsten spenderer, gør en forskel for lokalsamfundet, og hvor man som gæst faktisk bidrager positivt til den lokale natur og kultur.

“Vores destinationer tilbyder ofte uventede og sjove overraskelser, og ikke mindst en oplevelse, hvor du kommer tæt på den lokale kultur og befolkning” siger Tina Frisk.

Siden 2010 har Tina Frisk og Ulrika Löfdahl arbejdet med at udvikle det koncept, hvor turisme og rejser kan bruges som et værktøj, til at rejse på en ansvarlig og bevidst måde. Sammen har de grundlagt bl.a. Ecolyx og Ecospheres Africa. Målet er at tilbyde de rejsende en uforglemmelig oplevelse, men også at kunne bidrage lokalt, hvor man som gæst efterlader et positivt fodaftryk på det sted man har besøgt.

“Vi er helt overbevist om, at mange rejsende i en verden efter corona, vil kigge efter destinationer, som arbejder i en lidt mindre skala. Vi tror, at mange vil søge væk fra masseturisme, og her kan vi så tilbyde hoteller og destinationer, som arbejder bæredygtigt og som tager ansvar for den verden vi lever i” siger Ulrika Löfdahl, stifter og CEO hos Ecospheres.

Eksempler på rejser og oplevelser hos Ecolyx:
Safari Karen Blixen Camp, Masai Mara, Kenya
Bjerggorillaer og safari i Østafrika
Vandring og kanoture på Svalbard, Norge
Øhopping i den græske skærgård
Lej en privat villa i Portugal

For mere information og billeder i højopløseligt format, kontakt venligst
Ulrika Löfdahl
Co-founder & MD
Tel: +46-31 245 830
Mobil: +46 (0) 73-340 09 99

Email: ulrika@ecolyx.com