EdmoLift lancerer WP by EdmoLift

Vi har lanceret vores egen serie og markedets respons var øjeblikkelig. Interessen har været stor, og vi har set en tydelig stigning i salg af WP-vogne, siger direktør Anders Wahlqvist.

Work Positioners var allerede del af virksomhedens sortiment. Det er praktiske, brugervenlige og fleksible løftevogne, som kan anvendes til at forbedre ergonomien i en lang række arbejdsprocesser hvor løft og transporter indgår.

Nu suppleres produktsortimentet med WP ONE og WP by EdmoLift.

WP ONE er den prisvenlige standardløftevogn, som med en løftekapacitet på 70 kg og tre værktøjer dækker de mest almindelige anvendelsesområder for WP-vognene; at løfte, flytte og placere forskellige genstande nemt og sikkert.

Vognen leveres desuden i en flad pakke, som kunden selv samler på ti minutter. Enkelt, miljøvenligt og besparende!

WP by EdmoLift-serien består af fire mere avancerede løftevogne med en løftekapacitet på henholdsvis 130 og 200 kg. Vognene er fremstillet med de højeste krav til driftssikkerhed og ydelse, hvilket gør det muligt for brugeren at løfte, transportere og positionere tunge genstande under perfekte, ergonomiske forhold.

WP by EdmoLift kan også tilpasses kundens behov. Med et meget bredt udbud af værktøjer og tilbehør er løftevognene i WP by EdmoLift-serien nogle af markedets mest universelle og robuste. Uanset om opgaven er at hente tunge maskindele, løfte kasser med komponenter eller transportere tunge ruller, så kan vognene i WP By EdmoLift tilpasses kundernes behov.

WP by EdmoLift bliver bygget i EdmoLifts fabrik i Härnösand, hvor størstedelen af virksomhedens produkter allerede fremstilles og monteres.

Hvorfor lancerer EdmoLift en ny WP-serie?

– Vi tror rigtigt meget på dette segment, og mest af alt tror vi på en øget mulighed for at kunne kundetilpasse WP-vognene. Og ved at have produktionen på egen fabrik får vi bedre kontrol. Vi regner med at kunne forkorte leveringstiderne og tilbyde mere konkurrencedygtige priser på kundetilpassede vogne, når produktionen foregår i Härnösand. Når vi kontrollerer hele forsyningskæden giver det os endnu større tilskyndelse til at markedsføre og sælge WP vognene, siger direktør Ander Wahlqvist.

De seneste år har EdmoLifts salg af Work Positioners ligget stabilt på omkring 400 enheder om året. Det er cifre, som Anders Wahlqvist regner med vil stige. WP ONE og WP by EdmoLift er med i produktkataloget for 2021 og blev lanceret for partnere og forhandlere i marts, og kurven peger allerede opad.

– Vi har set en tydelig stigning i salget allerede efter den første måned, og det forstærker vores billede af, at satset er rigtigt. Work Positioners er et vigtigt forretningsområde med stort potentiale. En af de største arbejdsrelaterede udfordringer for virksomheder i Europa er stadig, at deres personale arbejder under dårlige ergonomiske forhold. Gentagne løft og bevægelser, tunge belastninger og anstrengende arbejdspositioner gør, at arbejderne løber en stor risiko for at få muskel- og ledsygdomme.

Det er naturligvis ikke kun i EU, men i hele verden, at dette gælder. En løfteløsning som løftevognen skaber effektive og ergonomiske arbejdsmiljøer for medarbejderne. I takt med, at virksomhederne bliver mere bevidste om de utrolige fordele, en investering i en ergonomisk løfteløsning genererer, desto større bliver behovet for Work Positioners.