egetæpper a/s indvier nyt designcenter på 1.000 m2

Hos egetæpper a/s holder man fast i forventningerne om fremtidig vækst, trods de mange udfordringer det globale marked i øjeblikket byder på. Væksten skal sikres gennem optimering af virksomhedens konkurrenceparametre samt gennem flere investeringsprojekter. Med indvielsen af virksomhedens nye designcenter i Herning, som fandt sted den 25. september, blev afslutningen af det første i en række af flere udvidelsesprojekter markeret.

Store investeringsprojekter
Hverdagen hos den midtjyske virksomhed har igennem en længere periode stået i byggeriets tegn. Udvidelsen af fabrikken i Herning med henholdsvis nyt væveri og nyt designcenter er en del af koncernens store investeringsprojekt, der beløber sig til en samlet sum på mere end 100 millioner kroner. Trods udfordringer på det globale marked stiler Herning-koncernen efter vækst de kommende år, og byggeprojekterne indgår som en vigtig del af arbejdet med at nå denne målsætning.

Administrerende direktør Svend Aage Færch Nielsen erkender, at man i dag opererer i et marked med mange udfordringer. Det er derfor vigtigt, at virksomheden er gearet til de udfordringer, fremtiden bringer.

”Byggeriet af et nyt designcenter i Herning kommer som en reaktion på den udvikling, virksomheden har gennemgået de seneste år. Vi har øget medarbejderantallet det seneste år, således organisationen er gearet til fremtidig vækst. Den store stigning i medarbejderantallet har resulteret i mangel på kontorplads i vores design- og logistikafdeling”, siger Svend Aage Færch Nielsen.

Udvidelser i Herning og Gram
Byggeriet i Herning har stået på siden december sidste år. Det nye designcenter giver 1.000 m2 ekstra kontorplads, som udover de nye arbejdspladser rummer konferencelokale, lounge-områder og tagterrasse med en flot udsigt over fabrikkens grønne område og fabriksbygningerne.

Udover udvidelsen af virksomhedens kontorarealer i Herning har koncernen i øjeblikket gang i flere byggeprojekter. Fabrikken i Herning udvides med en ny væverihal på 5000 m2 og i Gram udvides lagerkapaciteten med ca. 4.700 m2. De nye fabriksbygninger skal alle ses som led i strategien om at øge virksomhedens fremtidige konkurrenceevne.

Skulle du have spørgsmål eller have brug for yderligere information, er du meget velkommen til at kontakte:

Krestina Magdal Nielsen, PR- og kommunikationsmedarbejder
egetæpper a/s