egetæpper i samarbejde med Christian Lacroix

Den verdenskendte franske modedesigner Christian Lacroix har indgået et projektsamarbejde med den danske tæppeproducent egetæpper a/s i forbindelse med en udstilling til det franske kunstmuseum Musée Réattu. Sammen har de to parter skabt en række kunstneriske tæppemønstre, som i dag pryder en stor udstilling på museet.

- egetæppers evne til at gøre kreative idéer til virkelige tæppeløsninger gjorde os til en oplagt samarbejdspartner til projektet. egetæppers designteam har i samarbejde med den verdenskendte modedesigner skabt en række unikke tæppemønstre, som tager sit udgangspunkt i farver og former præsenteret af Christian Lacroix, fortæller en begejstret Dominique Germier, der er direktør for egetæppers datterselskab i Frankrig.

Mere end 78.000 besøgende
På blot nogle få måneder har mere end 78.000 gæster lagt vejen forbi museet og udstillingen af Christian Lacroix. Netop derfor har kunstmuseet i samråd med byens borgmester besluttet at forlænge udstillingen med yderligere to måneder. Udstillingen kan således opleves indtil den 31. december 2008 på kunstmuseet i Arles.

- Udstillingen finder sted på et palads, som kan dateres tilbage til renæssancen, og de historiske omgivelser danner en flot ramme om udstillingen. Tæppemønstrene er mere en ”blot” tæpper. De tilfører en helt særlig atmosfære til rummene, fortsætter Dominique Germier.

egetæpper og kunstens verden
Samarbejdet mellem kunst og erhvervsliv har i mange år haft en særlig historie hos egetæpper. Virksomhedens grundlægger Mads Eg Damgaard var en mand af store visioner, og han satte en dyd i at udfordre det velkendte.

- Samarbejdet med kreative ildsjæle som Christian Lacroix om design og produktion af tæpper hjælper os til at se nye muligheder med vore tæpper. Vi ønsker at være på forkant med udviklingen på markedet, og vi ser samarbejdet med kunstens verden som værdifuld inspiration, der hjælper os til at skabe banebrydende design. Samarbejdet med Christian Lacroix afspejler ligeledes, hvor mange muligheder, der er med den teknologi, egetæpper besidder, fortæller Dominique Germier.

Skulle du have spørgsmål eller have brug for yderligere information, er du meget velkommen til at kontakte:

Krestina Magdal Nielsen, PR- og kommunikationsmedarbejder
egetæpper a/s