egetæpper præsenterer unikt hotelkoncept

Den danske tæppeproducent egetæpper a/s har udviklet en ny tæppekollektion til hotel- og restaurationsbranchen med fokus på enkle linjer og godt design. Designerne bag kollektionen har anvendt kroppens fem sanser som inspirationskilde, og Sense-kollektionen indfanger således naturens fredfyldte harmoni og tilfører samtidig indretningen stil, komfort og atmosfære.

Mønstre specialudviklet til hotelværelser Som noget helt nyt tilbyder kollektionen et særligt udvalg af mønstre, specialudviklet til hotelværelser. Der er i udarbejdelsen af disse mønstre taget særligt hensyn til hotelværelsers typiske størrelser samt indretning. På den måde er det lykkes virksomheden at skabe et unikt udtryk med en standardkollektion. - Sengen er det centrale element på hotelværelset. Vi har derfor taget udgangspunkt i sengens placering og har på denne måde skabt en række mønstre, som gør gulvet til en integreret del af værelsets indretning. På den måde er kollektionen mere end ’bare’ tæpper. Den er med til at skabe en unik helhed i rummet, forklarer Elisabet Sommerfeldt, der er én af hovedkreatørerne bag Sense-kollektionen. Elisabet Sommerfeldt arbejder til dagligt som kreativ direktør for egetæppers tyske datterselskab. Stilfuld Zen-indretning - Med skabelsen af Sense ønsker vi at ramme en trend, som vi i øjeblikket ser vinde indpas over det meste af verden. Stilen er tæt forbundet med den spirituelle verden, hvorigennem vi søger at bringe os selv i ro. Som moderne mennesker med en ofte hektisk og travl hverdag, søger vi tilflugtssteder, hvor den fortravlede hverdag for en stund kan lægges bort. Det er en tendens, vi særligt ser vokse frem inden for spa- og wellness-området. Her skabes den rolige og meditative stemning ved brug af neutrale farvesammensætninger og naturlige materialer som sten og træ, fortæller Elisabet Sommerfeldt. - Vi mener, at den tekstile gulvbelægningstype rummer en lang række fordele, både hvad angår design, indeklima og atmosfære. Vi har skabt Sense ud fra denne overbevisning. Sense er en multifunktionel kollektion, der rummer en lang række moderigtige designmuligheder lige fra organiske og bølgede linjer til regelrette og lineære design. Samtidig er kollektionen udviklet med fokus på miljøhensyn og indeklimaegenskaber, fortsætter Elisabet Sommerfeldt. Akustiske egenskaber i stilfuldt design - Det tekstile materiale tilbyder efter vores mening en række åbenlyse fordele i indretningen af hoteller. Tæpperne er bløde og behagelige at gå på. Med Sense-kollektionen har vi desuden kombineret trenden inden for moderne indretningsdesign med gode indeklimaegenskaber. Udover at tilføre spirituel skønhed til indretningen, bidrager kollektionen således med gode akustiske egenskaber og god gangkomfort. Med tæpper fra Sense kan man derfor undgå den hårdhed, som er naturligt forbundet med hårde materialer som sten og træ. Til glæde for hotellets gæster og virksomhedens ansatte, fortæller Elisabet Sommerfeldt. Om egetæpper a/s egetæpper a/s er i dag Skandinaviens største producent af tekstile gulve, herunder væg til væg-tæpper, tæppefliser og afpassede tæpper, som markedsføres worldwide gennem egne salgsselskaber og lokale agenturer. egetæppers mission er ’at hjælpe kunderne til smukke og stærke gulvløsninger, der skaber trivsel’. Du kan læse flere nyheder fra egetæpper på www.egecarpet.com. Skulle du have spørgsmål eller have brug for yderligere information, er du meget velkommen til at kontakte: Krestina Magdal Nielsen, PR- og kommunikationsmedarbejder Tlf.: 97 11 74 57 E-mail: kni@ege.dk