egetæpper støtter børneafdelingen på Regionshospitalet Herning med stort beløb

Lørdag den 2. april bød egetæpper offentligheden indenfor på fabrikken i Herning. Det skete i en god sags tjeneste og resultatet var imponerende.

Mellem 1.000 og 1.500 gæster valgte at bruge deres lørdag på fabrikken, hvor de ud over at se produktionsfaciliteterne, kunne købe tæpperester til en favorabel pris. Hele overskuddet fra arrangementet går ubeskåret til velgørenhedsfonden KidsAid, der kanaliserer pengene videre til børneafdelingen på Regionshospitalet Herning. Det sker som led i et større projekt på egetæpper, der både skal fremme medarbejdernes sundhed og støtte en god sag.

egetæpper vil verden rundt for KidsAid
For hver kilometer medarbejderne går, løber og cykler i et helt år, donerer egetæpper 1 kr. til KidsAid, hvis formål er at støtte syge og svage børn i Danmark. egetæpper har valgt at støtte fonden, fordi det ud over at fremme en god sag i lokalområdet også kan kombineres med sundhedsfremmende aktiviteter for medarbejderne.

”egetæpper har altid lagt stor vægt på at skabe et sundt arbejdsmiljø, og derfor er vi rigtigt glade for at have stablet et projekt på benene, hvor medarbejderne får et ekstra incitament til at bevæge sig”, fortæller egetæppers administrerende direktør Svend Aage Færch Nielsen. ”Midlet er fire forskellige motionsgrupper; GåAid, LøbeAid, CykelAid og GolfAid. Målet er at nå hele jorden rundt. En tur på 42.000 km”.

Åbent hus arrangement genererede 59.960 kr. til det gode formål
Åbent hus-arrangementet viste sig at være en god idé. Ud over at give offentligheden mulighed for et indblik i, hvad der gemmer sig bag den grønne facade, vakte det positiv opmærksomhed omkring KidsAid fonden, som vil modtage overskuddet fra arrangementet – 59.960 kr.

Filminstruktør og medlem af KidsAid Fondens bestyrelse Tomas Villum Jensen, der åbnede arrangementet, er begejstret for initiativet fra egetæpper. ”Det er fantastisk når en stor virksomhed som egetæpper vælger at støtte KidsAid Fonden. Jeg ved gennem mit arbejde i KidsAid, hvor stor en forskel det gør for børnene at få nogle positive oplevelser, mens de er indlagt”, fortæller han. KidsAid har bl.a. stået bag tiltag som hospitalsklovne, computere, playstations, børnevenlig indretning og musik på Rigshospitalet.

Flere penge på vej
Svend Aage Færch Nielsen håber, at Verden rundt for KidsAid projektet vil hjælpe børnene på Regionshospitalet Herning på samme måde. ”Pengene går til at give børnene en sjovere hverdag, mens de er indlagt – og det er der i den grad brug for, så vi håber, at hele projektet kommer til at generere mange penge", slutter Svend Aage Færch Nielsen med et smil.

Du kan læse mere om egetæpper på www.ege.dk.