Et frisk pust med ny flisekollektion fra egetæpper

egetæpper har netop lanceret CONTRAST, en ny kollektion i det populære tæppeflise koncept MODULAR EXPRESS. En kollektion, egetæpper betegner som ’et frisk pust’ blandt eksisterende tæppeflise kollektioner på markedet.

En stærk karakter og et moderne look! CONTRAST føjer nye dimensioner til det populære MODULAR EXPRESS koncept – et koncept, der tidligere især har vundet indpas i kontormiljøer verden over. Med udgangspunkt i fem forskellige designhistorier har designerne Karen Lund Hansen og Stina Kruse Kidmose sammensat en kollektion af mønstre, der i udtryk spænder fra det afdæmpede og klassiske til det mere iøjnefaldende og stilskabende. En spændvidde, der åbner for nye muligheder og anvendelsesområder.

Bryder kendte strukturer
Mønstrene i CONTRAST kollektionen præsenteres i et inspirerende og overskueligt katalog inddelt i fem designhistorier med hvert sine karakteristika. ”Inspirationen til de fem designhistorier er hentet i den hverdag og de miljøer, vi dagligt færdes i”, fortæller Karen Lund Hansen. ”Naturen og moderne storbyarkitektur er eksempler på, hvor kontrasterende miljøer vi er inspireret af. Vi har sat naturens organiske overflader og rustikke strukturer under lup. Arkitekturens komplekse konstruktioner og stringente linjer er bearbejdet og sammensat på nye måder. Resultatet er en bred kollektion af nuancerede og udtryksfulde design med fokus på kontraster. Kontraster i farver og former og i proportioner og detaljer”, fortsætter hun.

Kollektion består af 31 design, som alle kan recoloreres og produceres på et udvalg af egetæppers velkendte kvaliteter. ”Med mønstrene i CONTRAST ønsker vi at skabe en homogen og samtidig spændende og levende flade i rummet. Den store spændvidde i kollektionen gør det muligt at finde en stil, der passer, uanset hvilket miljø man ønsker at fremhæve” fortæller Stina Kruse Kidmose. ”Både hotelbranchen, forretningsverdenen, transportsektoren og kulturlivet kan finde design, der understøtter og fremhæver deres særlige identitet. Desuden kan mønstrene farvesættes og kombineres efter ønske, hvilket gør kollektionen utroligt fleksibel og langtidsholdbar”.

Fleksibelt og funktionelt koncept
MODULAR EXPRESS konceptet består af 48 x 48 cm tæppefliser, der giver en lang række fordele. Tæppefliserne fremmer en god akustik og er produceret med egetæppers specialudviklede og patenterede tekstile bagside. ”Mange tæppefliser på markedet indeholder PVC og bitumen i bagsiden, men ikke egetæppers”, fortæller miljøchef Jan Ladefoged. ”Det er vi stolte af, og tæppefliserne er en del af egetæppers store engagement for et grønnere miljø. Der er også minimalt spild ved installationen, og vi har en lang række miljødeklarationer, der dokumenterer, hvilke miljøpåvirkninger MODULAR EXPRESS forårsager gennem produktets livscyklus. Det giver kunderne en god gennemsigtighed og tryghed i anvendelsen af tæppet”. Derudover giver tæppefliserne let adgang til kabler og ledninger i undergulvet, og konceptet udmærker sig ved at være yderst fleksibelt og funktionelt, når det kommer til transport og montering.

Foreningen af det stemningsfulde og fleksible designudtryk, de gode akustiske egenskaber og de mange miljøhensyn gør CONTAST til et spændende bud på en moderne klassiker!

Hvis du har spørgsmål eller behov for mere information, er du velkommen til at kontakte: Dorthe Aaboe Kallestrup, PR- og kommunikationsmedarbejder på tlf: 97 11 74 57. E-mail: dak@ege.dk

egetæpper a/s, Industrivej Nord 25, 7400 Herning, Tlf.: 97 11 88 11, www.egecarpet.com