Af kvinder – til kvinder

Ny stor satsning fra Ellos tackler samfundsmæssige normer og kropsidealer

Ellos lancerer yderligere fem film under Made by Women – kampagnen der er skabt af kvinder, til kvinder. Med Tove Styrke, Elaine Eksvärd og Ellen Bergström i spidsen fremhæver dette års store satsning de værdibaserede emner, der gennemsyrer Ellos' daglige arbejde. Der hvor sidste års succesfulde kampagne med Molly Sandén sluttede, overtager disse fem film. Med et fortsat stærkt fokus på kropsidealer væves flere emner ind, og filmene stiller sig selv spørgsmålet: hvad betyder det egentligt at være kvinde?

Ellos arbejder aktivt for at tage ansvar for det image, som modevirksomheder formidler om og til kvinder. Sammen med initiativet #equallywomen fokuserer kampagnen Made by Women udelukkende på netop det arbejde og det budskab.

Årets film handler om fire kvinder og repræsenterer noget, der kan være en typisk dag i en kvindes liv. I efteråret 2020 henvendte Ellos sig til sine kunder og bad dem om at beskrive situationer, de møder i deres hverdag, begivenheder, der i øjeblikket måske ikke reflekteres meget over, men som på mange måder begrænser, fanger og sætter kvinder i bås. Det, der blev sendt ind, blev derefter grundlaget for manuskriptet til filmene, som er skrevet af Ellos' egne manuskriptforfattere.

I filmene dukker en række kendte ansigter og stemmer op. Tove Styrke laver dette års fortolkning af Ellos' sang Walk with me, og musikvideoen vises i en af filmene. Manuskriptet til den store, overordnede film læses af Elaine Eksvärd, som også spiller sig selv i samme film. Andre profiler, der spiller sig selv, er komiker og skuespiller Ellen Bergström, forfatter og iværksætter Siduri Poli, Ida og Sofie fra Ångestpodden og tv-kok Markiz Tainton, for blot at nævne nogle få. Flere af profilerne vil i løbet af kampagnen vende tilbage med deres egne indslag, hvor de fortolker kampagnebudskabet og præsenterer den i deres egne formater.

”Made by Women er vores måde at rejse spørgsmål om kvindelighed og kropsidealer på. Disse spørgsmål gennemsyrer alt, hvad vi laver hos Ellos, stort og småt, og her kan vi virkelig løfte det budskab. Med dette initiativ ønsker vi at bryde tendensen i det kommercielle narrativ om kvinder. Det er på tide at modebranchen holder op med at redigere og retouchere kvinders kroppe og historier og i stedet lader os være nøjagtigt, som vi er," siger Anna Westlund, Creative Director hos Ellos.

Lanceringsdatoen for kampagnen er sat til 8. marts, og filmene kan findes på Ellos' hjemmeside, YouTube-kanal og Instagram.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til: PR@ellos.se

Kampagnebilleder: https://we.tl/t-RQtj1m8rJA