Ellos gør endnu en gang opmærksom på kvindespørgsmål i anden udgave af Ellos Awards

Asabea Britton, Molly Hammar, Elaine Eksvärd og Karin Kajjan Andersson udgør juryen ved årets Ellos Awards. For andet år i træk tager Ellos hul på den digitale prisfest, der hylder kvinder, som bryder tabuer omkring kvindespørgsmål, fremmer kvindelige iværksættere, udvider skønhedsidealet og skaber mere plads til kvinder i samfundet. Prisuddelingen er en del af initiativet #equallywomen, et initiativ fra Ellos, der konstant udfordrer billedet af, hvad kvindelighed er.

2020 var startskuddet til Ellos Awards og nu, et år senere, er det igen tid. Årets jury består af Asabea Britton, Molly Hammar, Elaine Eksvärd og Karin Kajjan Andersson. Deres opgave er at udvælge fire prisvindere som alle, på forskellige måder, gennem sociale medier har bidraget til at skabe en mere ligeværdig og inkluderende verden. Den digitale prisfest er en del af Ellos initiativet #equallywomen, et initiativ der på forskellige måder fejrer og fremhæver kvinder og udfordrer billedet af, hvad kvindelighed er.

”Som en stor modeaktør med kvinder som målgruppe er det vigtigt for os at stille spørgsmålstegn ved og udfordre det billede, som branchen ofte tegner af os kvinder. Det er både vigtigt og inspirerende at organisere Ellos Awards som en del af det arbejde. Sidste år blev mange kvinder og deres arbejde nomineret, og det fik nok mange til at få øjnene op for, hvad kvinder rent faktisk gør for andre kvinder,” siger Anna Westlund, Creative Director hos Ellos.

Ellos Awards består af flere dele. I den første del kunne alle gå ind og nominere en eller flere kandidater til fire forskellige kategorier: Women for Liberation, Women for Entrepreneurship, Women for Body Positivism og Women for Equality. Da nomineringen lukkede den 5. december, satte juryen sig ned sammen med repræsentanter fra Ellos og udvalgte 15 kandidater i hver kategori, som nu er gået videre til afstemningen. Denne del er også åben for alle, og når afstemningen er slut, vil juryen udvælge 4 prisvindere, én pr. kategori, baseret dels på antallet af stemmer og dels på det arbejde, kandidaten har udført i 2021. Og prisvinderne? De bliver præsenteret på Ellos hjemmeside den 21. december.

Ellos Awards bliver lanceret i samarbejde med organisationen Kvinna till Kvinna, som arbejder i flere forskellige lande for kvinders rettigheder. For hver stemme donerer Ellos 1 SEK til kvinderettighedsorganisationen, op til en værdi af 100.000 SEK. Så gå ind og stem på dem, du synes fortjener at blive hyldet lidt ekstra!

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:

Om Ellos

Ellos er en af Nordens førende e-handelsvirksomheder inden for mode, skønhed og bolig. Hos os er kunden altid i fokus.

Med mere end 1,6 millioner aktive kunder stræber vi konstant efter at udvikle og tilbyde attraktive produkter. På ellos.dk finder du mere end 500 brands til den moderne kvinde og hendes familie.

Ellos er en del af Ellos Group.
For mere information om Ellos Group, besøg gerne www.ellosgroup.com. Her kan du blandt andet læse mere om vores historie, vores arbejde med bæredygtighed og vores vision. Du kan også finde jobopslag og søge job hos os.

Ellos har kontor i Sverige, Norge, Finland og Danmark.
Ellos Group’s hovedkontor ligger i Borås i Sverige, hvor virksomheden blev grundlagt i 1947.