Ellos lancerer svenskproduceret i skandinavisk design - Den seneste kollektion fra Ellos kombinerer det skandinaviske udtryk med lokalt produceret indretning

Ellos Home lancerer kampagnen Timeless Essence og efterårets første kollektion. Naturmaterialer møder harmonisk grønne toner, en kombination baseret på det tidløse skandinaviske udtryk. Nu hvor vi er midt på sommeren, vil vi tage så meget af det grønne og lyset fra naturen som muligt ind i vores efterårshjem. Lyse træsorter og naturmaterialer sammen med en jordnær farveskala gør Ellos kollektion til en bro mellem det, der har været og det, der kommer.

Trenden

Kollektionen blander hårde former med bløde kontraster. Overflader og materialer med struktur blandes med indslag af træ og lige linjer. I forbindelse med kampagnen har Ellos Home fundet to svenskeproducerede produkter – stolen Astrid og tæppet Alma. Astrid er produceret i Sverige på den smålandske fabrik Wigells. Det hårde og lidt kantede udtryk brydes mod en let afrundet stoleryg, der giver stolen mere blødhed. Astrid kan desuden stables, hvilket kombinerer det gennemtænkte design med gedigen funktionalitet.

Tæppet Alma er produceret på den svenske fabrik Horredsmattan. Materialet er af bomuld, og tæppet findes i flere forskellige størrelser og farver – en harmonisk farvepalet der indfanger hele det skandinaviske udtryk, som kollektionen bygger på. Ved at blande bløde tekstiler med lige linjer og detaljer i træ bliver den kommende sæson harmonisk og fuld af energi.

”Det er fantastisk, at Ellos Home nu satser på produkter, der produceres lokalt, og hvor vi virkelig har været involveret i processen fra skitsetegning til slutproduktion. Vi er så stolte, og det har været en ære at arbejde så tæt med lokale fabrikker, som med deres ægte håndværk har bidraget til fantastiske slutresultater," siger Jennifer Åhman, designchef for Ellos Home.

Kollektionen bliver lanceret i uge 27. Sælges på Ellos hjemmeside og i butikkerne Ellos Home på Korsgatan i Göteborg og Ellos Home på C4 i Kristianstad.

Om Ellos

Ellos er en af Nordens førende e-handelsvirksomheder inden for mode, skønhed og bolig. Hos os er kunden altid i fokus.

Med mere end 1,6 millioner aktive kunder stræber vi konstant efter at udvikle og tilbyde attraktive produkter. På ellos.dk finder du mere end 500 brands til den moderne kvinde og hendes familie.

Ellos er en del af Ellos Group.
For mere information om Ellos Group, besøg gerne www.ellosgroup.com. Her kan du blandt andet læse mere om vores historie, vores arbejde med bæredygtighed og vores vision. Du kan også finde jobopslag og søge job hos os.

Ellos har kontor i Sverige, Norge, Finland og Danmark.
Ellos Group’s hovedkontor ligger i Borås i Sverige, hvor virksomheden blev grundlagt i 1947.