Krickelin i designsamarbejde med Ellos – svenskfremstillede pudebetræk af udvalgte storrester

Det seneste designsamarbejde fra Ellos er en kollektion af pudebetræk skabt af Krickelin, eller Kristin Lagerqvist. Med jordnære toner og naturen i fokus er dette en kollektion som værdsætter genbrug og lokale produktioner. Pudebetrækkene er fremstillet af stofrester, som Krickelin har udvalgt og skabt kollektionen af, og derefter er de blevet syet på en svensk tekstilfabrik i Borås.

Sammen med Ellos har indretnings- og livsstilsblogger Krickelin, eller Kristin Lagerqvist, designet en pudebetrækskollektion. Sæsonens farveskema med alt fra duftende granskov, kølig havbrise og beroligende efterårsregn danner grundlaget for kollektionen, der i høj grad handler om at beskytte det, vi allerede har. Pudebetrækkene er fremstillet af stofrester fra fabrikker rundt om i Europa, stoffer som er indsamlet af den svenske virksomhed Rekotex for at de ikke skal gå til spilde. Ud fra Rekotex' sortiment har Krickelin håndplukket stoffer og skabt 20 forskellige pudebetræk, som derefter er blevet syet i Textilfabriken i Borås, Sverige.

"Der går så mange ressourcer til spilde hver dag. Derfor var det vigtigt for mig, at kollektionen skulle bruge stofrester. Flere pudebetræk har desuden to forskellige sider, så hvis man bliver træt af den ene side, kan man nemt skifte looket ved at vende puden. Kollektionen er som en påmindelse om, hvor nemt det egentlig er. At reducere vores affald,” siger Kristin Lag.

Strukturer, farver og former giver hver pudebetræk et unikt udtryk. Kollektionen er en blanding af forskellige kombinationer og variantioner som udstråler noget varmt og personligt.

“Denne kollektion skaber merværdi i alle led. Krickelin har genbrugt stofrester, som er blevet syet om til pudebetræk, efter Krickelins design, på en fabrik i Sverige. Kollektionen ligger os ekstra meget på sinde, for vi ved – ligesom dig – hvor vigtigt det er. At ændre vores måde at producere og forbruge på,” siger Jennifer Åhman, designchef for Ellos Home.

Kampagnen lanceres uge 39 på vores hjemmeside, hvor kollektionen også sælges.

Yderligere oplysninger fås ved henvendelse til:

Kampagnebilleder:  https://we.tl/t-GZ9T1Gr790

Om Ellos

Ellos er en af Nordens førende e-handelsvirksomheder inden for mode, skønhed og bolig. Hos os er kunden altid i fokus.

Med mere end 1,6 millioner aktive kunder stræber vi konstant efter at udvikle og tilbyde attraktive produkter. På ellos.dk finder du mere end 500 brands til den moderne kvinde og hendes familie.

Ellos er en del af Ellos Group.
For mere information om Ellos Group, besøg gerne www.ellosgroup.com. Her kan du blandt andet læse mere om vores historie, vores arbejde med bæredygtighed og vores vision. Du kan også finde jobopslag og søge job hos os.

Ellos har kontor i Sverige, Norge, Finland og Danmark.
Ellos Group’s hovedkontor ligger i Borås i Sverige, hvor virksomheden blev grundlagt i 1947.