Campingkæden First Camp fortsætter sin vækst i Danmark

Skandinaviens største campingkæde, First Camp, fortsætter sin vækst i Danmark og gør nu sin tiende overtagelse i landet. Kæden har i dag 61 destinationer i Sverige, Danmark og Norge og overtager nu Aarhus Camping i Jylland.

Tidligere i år gennemførte First Camp overtagelsen af Klim Strand Camping og Råbjerg Mile Camping, hvilket var kædens første destinationer i Nordjylland. Kæden har allerede et stærkt fodfæste på Fyn, og destinationerne Frigård og Lakolk Strand i Sønderjylland. Sidste år overtog kæden endda Jesperhus Feriepark, som dog forbliver under sit eget varemærke i koncernen. I dag står det klart at Aarhus Camping udenfor Aarhus bliver koncernens tiende destination i Danmark.

”Aarhus Camping er en bynær campingplads som er meget værdsat af både turister og erhvervskunder, grundet nærheden til alt hvad Aarhus har at tilbyde. Destinationen komplementerer vores eksisterende udbud i kæden rigtig godt, og vi er glade for at byde Aarhus Camping velkommen i First Camp-familien”, siger Ola Bååth, investeringschef hos First Camp.

Aarhus Camping er en bynær campingplads ca. 5 km. fra Aarhus. Destinationen er åben året rundt, og har blandt andet 200 campingpladser, 16 hytter, glamping-telte, minigolf, udendørs pool og restaurant. First Camp planlægger at tiltræde campingpladsen i december 2022.

”Med denne overtagelse understreger vi vores stærke position i Danmark, med ni First Camp-destinationer af forskellig karakter samt Jesperhus Feriepark, som yderligere har en rigtig stærk position på sociale medier med en af Danmarks største YouTube-kanaler for børnefamilier. Vi vil gerne takke Aarhus Campings tidligere ejere Birgit og Niels Nielsen for at have tilliden til at vi kan fortsætte udviklingen af ​​den campingplads, de har drevet i 25 år", siger Johan Söör, adm. direktør i First Camp.

Aarhus Camping havde en omsætning på ca. SEK 7 mio/4,7 DKK. i 2021, med en lønsomhed på niveau med First Camp-koncernens. Købsprisen er ikke offentliggjort, men svarer til et EV/EBITDA-multipel på cirka 5x.

For yderligere information, kontakt venligst:

Johan Söör
VD, First Camp