BogForum flytter til Bella Center i 2012

Report this content

BogForum fylder 20 år i år og har udviklet sig til en solid succes og årets bogbegivenhed for både branchen og bogelskere. Men successen kræver mere plads for at kunne give rum til fornyelse. Derfor flytter BogForum til Bella Center i 2012.

”Vi har de seneste år ikke kunnet skabe den ønskede fornyelse, som vi mener BogForum fortjener – både i forhold til branchen og publikum - og det er baggrunden for at flytte BogForum til Bella Center fra 2012” siger Jeanette Annfeldt og Stinne Hjortlund Kristoffersen, der er hhv. arrangementschef og projektleder/programchef for Forum og BogForum.

De forklarer: ”I Bella Center har vi mulighed for at skræddersy et område til BogForum, der bevarer stemningen og det bedste fra BogForum, men samtidig giver plads til nyskabelser, flere forfatterarrangementer, faglige seminarer, et område med fokus på børne- og ungdomslitteratur, mere plads til f.eks. fagbøger, lydbøger og digitale medier - i det hele taget bedre faciliteter til både udstillere og publikum. Der er desuden metro lige til døren og masser af P-pladser, så Bella Center er nem at komme til for alle”.

Branchen har de seneste år diskuteret et muligt skifte til Bella Center – men det er først nu, der er fælles opbakning til idéen. BogForums messeudvalg har meget seriøst drøftet Bella Center som et alternativ siden BogForum i 2010. I messeudvalget er der enighed om, at messen fra 2012 skal flyttes til Bella Center, fordi messen ikke har plads til at forny sig i de nuværende rammer.

”Forum har drøftet idéen med Forlæggerforeningens bestyrelse på et møde i juni, og her var der enighed om, at en strategisk flytning af BogForum til Bella Center ér vejen frem, hvis messen fremadrettet skal udvikle sig, så vi kan fastholde både publikum, forfattere og branchen” siger Jeanette og Stinne.

”Vi indkalder til et møde i Forlæggerforeningens regi i september, hvor vi vil præsentere vores tanker og få branchens input til, hvad BogForum skal lægge vægt på fremadrettet, således at vi i fællesskab kan sikre BogForums succes også de næste mange år” slutter Jeanette og Stinne.

Efter årets BogForum fra 11. – 13. november 2011 vil vi se frem mod nye tider i nye rammer.

For yderligere info kontakt Arrangementschef Jeanette Annfeldt på jan@forumcopenhagen.dk eller tlf. 3247 2091.