Freetrailer Group A/S: Generalforsamlig - Uddybelse af punkterne til dagsordenen

Hermed fremsendes indkaldelse til generalforsamling i Freetrailer Group A/S, som afholdes den 15. oktober 2020 kl. 18.00-20.00 – på adressen Sydmarken 31, 2860 Søborg.

Dagsorden i henhold til vedtægterne

1. Valg af dirigent
  2. Bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forløbne år
  3. Fremlæggelse af den reviderede årsrapport til godkendelse
  4. Beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til det godkendte regnskab
  5. Forslag fra bestyrelsen om ændring af vedtægterne
  6. Valg af bestyrelse
  7. Valg af revisor
  8. Eventuelt

Tilmelding til generalforsamlingen sendes til stockholder@freetrailer.com, senest tirsdag den 13/10-2020 kl. 16:00. Ønskes det at modtage årsrapporten pr. mail forinden generalforsamlingen, oplyses dette i tilmeldingsmailen. Årsrapporten er tillige tilgængelig på selskabets kontor, Sydmarken 31, 2860 Søborg.

Den danske regerings anbefalinger og regler i forbindelse med COVID-19-pandemien, herunder forbud mod offentlige samlinger på over 50 personer, vil naturligvis kunne have konsekvenser for selskabets generalforsamling. Generalforsamlingen afholdes i overensstemmelse med myndighedernes anbefalinger og regler, som de måtte være gældende til enhver tid, og selskabet vil tage alle nødvendige skridt for at sikre sundhed og sikkerhed for alle involverede parter.

Aktionærer adviseres om, at der kan gælde begrænsninger i adgangen til de lokaler, hvor generalforsamlingen afholdes, og at disse begrænsninger kan forhindre personer fra at få adgang baseret på deres seneste rejsehistorie, karantæne og/eller sygdomstegn. Hvis mere end 50 personer fysisk vil deltage på generalforsamlingen, kan dette have indflydelse på tidspunktet for og måden hvorpå generalforsamlingen gennemføres.

Uddybelse af punkterne på dagsordenen

1. Valg af dirigent
  2. Bestyrelsen forslår, at den mundtlige beretning om selskabets virksomhed i det forløbne regnskabsår tages til efterretning af den ordinære generalforsamling
  3. Bestyrelsen foreslår, at den lovpligtige årsrapport for 2019/2020 vedtages af generalforsamlingen. Den lovpligtige årsrapport er tilgængelig på selskabets hjemmeside Freetrailer.com/dk/investor fra den 1. oktober 2020
  4. Bestyrelsen foreslår, at der ikke udloddes udbytte for regnskabsår 2019/2020, og at resultatet overføres til egenkapitalen.
  5. Forslag til ændring af selskabets vedtægter på følgende punkter:
    1. Bestyrelsen foreslår, at vedtægternes §5 afsnit 3 ændres fra sin nuværende ordlyd ”Generalforsamlinger indkaldes af bestyrelsen ved brev til aktionærerne på den til aktiebogen opgivne adresse med højst fire uger og mindst to ugers varsel” til ”Generalforsamlinger indkaldes af bestyrelsen via e-mail til aktionærerne på den til aktiebogen opgivne adresse med højst fire uger og mindst to ugers varsel. Aktionærerne er selv ansvarlige for at registrere deres                     e-mailadresse hos Selskabet.”
    1. Bestyrelsen foreslår, at tegningsreglerne i vedtægternes §12 ændres fra sin nuværende ordlyd ”Selskabet tegnes af 2 medlemmer af bestyrelsen i forening, af en direktør alene eller af bestyrelsesformanden alene” til ”Selskabet tegnes af den samlede bestyrelse i forening, eller af selskabets direktør og bestyrelsesformand i forening eller sammen med et andet bestyrelsesmedlem.”

1. Efter vedtægterne afgår de af generalforsamlingen valgte bestyrelsesmedlemmer hvert år. Valg sker for perioden frem til næste ordinære generalforsamling.

Bestyrelsesmedlem Thomas Munksgaard er tiltrådt som Countrymanager for koncernens danske selskab, og fratræder i den forbindelse sin post i bestyrelsen. Alle øvrige bestyrelsesmedlemmer er villige til genvalg, og bestyrelsen foreslår genvalg af disse. Derudover indstiller bestyrelsen til generalforsamlingen nyvalg af Advokat Martin Lavesen til selskabets bestyrelse. En beskrivelse af Martin Lavesens ledelseshverv (medlem af direktioner, bestyrelser, tilsynsråd og bestyrelsesudvalg) vil foreligge på generalforsamlingen.

Bestyrelsen foreslår genvalg af nedenstående medlemmer af bestyrelsen:

Mikael Bartorff

Dan Takiar Petersen

Allan Sønderskov Darré

Og nyvalg af

Martin Lavesen

1. Bestyrelsen foreslår genvalg af selskabets revisor

Kreston CM Statsautoriseret Revisions interessentskab

Usserød Kongevej 157

2970 Hørsholm

1. Der er ingen punkter indkommet til behandling under eventuelt

For yderligere information om Freetrailer Group A/S kontakt venligst:

Philip Filipsen, CEO

E-mail: pf@freetrailer.com

Freetrailer Group er en dansk teknologivirksomhed med det formål at gøre det nemt at booke og låne en trailer gratis via en deleøkonomisk it-platform. I samarbejde med selskabets partnere bl.a. IKEA, ICA, 24Storage og Silvan stilles transportløsningen til rådighed for partneres kunder i Skandinavien.

Med en 100% selvbetjeningsløsning via app og elektronisk lås gives der fuld fleksibilitet til partnerne og deres kunder, og i dag har mere end 3,5 millioner personer gjort brug af Freetrailers service.

+50 samarbejdspartnere

+300 afhentningssteder

+1600 trailere

Freetrailer Group står i dag med et skalerbart forretningskoncept, der bygger på en innovativ it-platform med et globalt potentiale. Freetrailer Group A/S blev børsnoteret på Spotlight Stock Market i 2018.