Freetrailer Group A/S helårsrapport Q4 2018/2019

Freetrailer Group A/S aflægger helårsrapport for Freetrailer Koncernen for regnskabsåret 01-07-2018 – 30-06-2019.

Q4 KONCERN NØGLETAL I 1.000 DKK (01-04-2019 – 30-06-2019)

(i parentesen angives tilsvarende periode sidste år)

•  Nettoomsætning 10,108.0 (8,206.8)
  •  EBITDA 560.0 (-510.2)
  •  Resultat efter skat -655.0 (-846.0)
  •  Egenkapital 10,175.0 (13,758.3)
  •  EPS (Eearning per share) -0.07 (-0.09)
  •  Soliditetsgrad 55% (67%)

HELÅRS KONCERN NØGLETAL I 1.000 DKK (01-07-2018 – 30-06-2019)

(i parentesen angives tilsvarende periode sidste år)

•  Nettoomsætning 34,754.0 (30,193.8)
  •  EBITDA -351.0 (-1,707.3)
  •  Resultat efter skat -2,824.0 (-3,506.0)
  •  Egenkapital 10,175.0 (13,758.3)
  •  EPS (Eearning per share) -0.31 (-0.38)
  •  Soliditetsgrad 55% (67%)

CEO, Allan Sønderskov Darré har følgende kommentarer til regnskabet:

Overskriften på vores fokus i den afsluttede regnskabsperiode har været vækst og eksekvering af vores strategi. Vi har løftet vores omsætning fra 30,2 mio. DKK til 34,8 mio. DKK, hvilket er en vækst i vores omsætning på godt 15%.

Dette er sket igennem primært 3 indsatsområder, der kort kan opsummeres til:

1. Styrket salgsindsats i Norden.
  2. Øget marketingindsats primært Sociale Medier og en kraftig PR-indsats i Sverige og Norge.
  3. Optimering og opdatering af vores it-platform. Vores web har fået et facelift, ligesom vi har arbejdet målrettet med at videreudvikle vores app, som bl.a. resulterede i en 2. plads i Danmarks bedste app.

VÆKST PÅ 30%

Kundernes brug af Freetrailers udlejningsprodukter er det helt grundlæggende for Freetrailers forretning. Det er derfor yderst glædeligt at konstatere, at kundernes brug af Freetrailers udlejningsprodukter er steget med 9,5% i regnskabsperioden. Ser man isoleret på væksten i antallet af udlejninger for 4. kvartal 2018/2019, ses her en vækst i antallet af udlejninger på ikke mindre end 18,9% i forhold til samme periode året før, og jeg er derfor ikke i tvivl om, at vores forretning er på vej i den rigtige retning.

Jeg glæder mig særligt over at omsætningsfremgangen på kundernes lån af Freetrailere (kerneomsætningen) er steget med 30% i forhold til sidste regnskabsperiode. Det vidner om en sund vækst i koncernens indtjening.”

VÆSENTLIGE HÆNDELSER Q4 2018/2019

4. april 2019 bliver appen indstillet til den danske E-handelspris for andet år i træk i kategorien – Årets bedste App. Det er Foreningen for Dansk Internet Handel (FDIH), der står bag den prestigefyldte pris for Årets bedste App. Der er fem nominerede appløsninger i kategorien Årets bedste App, Freetrailer indtog som bekendt en fornem 2. plads.

2. maj 2019 meddeler Freetrailer at have indgået 13 nye partnerskabsaftaler i Sverige i indeværende regnskabsperiode og oplever stor fremgang på det svenske marked. Med disse nye partneraftaler er antallet af svenske partnere næsten tredoblet og det potentielle antal udlejningssteder mangedoblet. Freetrailer har indgået partnerskabsaftaler med ICA Maxi, Riksbyggen, Bo Trygg, Mio Möbler, Caparol, Mekonomen, IKEA Pick Up Point, Your Space, Kila Möbler, Bra Sommarmöbler, Big Pink Malmö, Förrådet og Vimpeln.

31. maj 2019 aflægger Freetrailer Group A/S kvartalsrapport for 3. Kvartal 2018/2019.

3. juni 2019 meddeler Freetrailer at have indgået endnu en partnerskabsaftale på det svenske marked. Denne gang er det Järnia Outlet, der har indgået en aftale om 14 Freetrailere fordelt på syv af detailkædens lokationer.

11. juni 2019 meddeler Freetrailer, at man udbygger samarbejdet med ICA Maxi i Sverige og dermed endnu engang udbygger sin position i Sverige. Også her er der tale om levering af 14 Freetrailer til to af ICA Maxis butikker i Toftanäs og Trelleborg.

8. juli 2019 meddeler Freetrailer, at man har indgået et strategisk samarbejde med den tyske transportteknologiske virksomhed Nüwiel. Aftalen indebærer, at Nüwiels innovative cykel trailer fremover kommer til at indgå i Freetrailer’s produktsortiment.

For mere information om Freetrailer Group A/S kontakt venligst:
Allan Sønderskov Darré, Group CEO & grundlægger

E-mail: asd@freetrailer.com

Freetrailer er en dansk teknologivirksomhed, grundlagt i 2004, med det formål at gøre det nemt at booke og låne en trailer gratis via en deleøkonomisk it-platform. Virksomheden tilbyder i dag sine kunder en 100% selvbetjeningsløsning via app og elektronisk lås, der giver kunderne fuld fleksibilitet.

Konceptet har vist sig at skabe øget trafik til butikkerne på en nytænkende og anderledes måde og siden opstarten har mere end 2 millioner kunder lånt en gratis Freetrailer hos IKEA, SILVAN, Bilka, Pelican Self Storage – eller hos en af virksomhedens mere end 30 andre samarbejdspartnere i Norden. Virksomheden arbejder med en todelt vækstplan, hvor styrkelsen af de eksisterende hjemmemarkeder udgør det ene ben, og en yderligere internationalisering af konceptet udgør det andet.

Det danske dagblad Børsen har tildelt Freetrailer syv vækstgazeller i streg. Freetrailer står i dag med et yderst rentabelt og globalt skalerbart forretningskoncept, der bygger på en gennemtestet og robust it-platform.