Freetrailer Group A/S melder referat fra ordinær generalforsamling

Mandag den 27. november 2023, kl. 14.00, afholdtes ordinær generalforsamling i Freetrailer Group A/S, CVR nr. 28 89 19 38, på selskabets hjemsted.

Til stede var aktionærer, der tilsammen repræsenterede 35,66 % af selskabets samlede aktiekapital på nominelt kr. 7.164.324, der var fordelt på 9.552.432 aktier a kr. 0,75.

Bestyrelsen i Freetrailer Group A/S var repræsenteret på den ordinære generalforsamling såvel som selskabets revisor.

Den administrerende direktør i Freetrailer Group A/S var til stede.

For generalforsamlingen var der fastsat følgende dagsorden:

2. Bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forløbne år
  3. Fremlæggelse af revideret årsrapport til godkendelse
  4. Beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til det godkendte regnskab
  5. Forslag om udstedelse af bemyndigelser til bestyrelsen til

(a)          Kapitalforhøjelse uden fortegningsret

(b)          Kapitalforhøjelse med fortegningsret

(c)          Udstedelse af konvertible gældsbreve

(d)          Køb af egne aktier

1. Forslag til vedtægtsændringer vedrørende

(a)          Frist for afholdelse af ordinær generalforsamling

(b)          Indførelse af registreringsdato

(c)          Krav om anmeldelse af deltagelse i generalforsamling

1. Forslag om udstedelse af warrants til bestyrelsen
  2. Valg af bestyrelse
  3. Valg af revisor
  4. Orientering vedrørende vederlagspolitik
  5. Eventuelle forslag fra bestyrelse eller aktionærer

Ad 1:   Valg af dirigent

Som dirigent valgtes advokat Jens Folker Bruun, der konstaterede, at den ordinære generalforsamling var lovligt indvarslet og beslutningsdygtig i forhold til de på dagsordenen optagne emner.

Ad 2:   Bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forløbne år

Bestyrelsen aflagde beretning for selskabets virksomhed i det forgangne regnskabsår.

Generalforsamlingen tog bestyrelsens beretning til efterretning.

Ad 3:   Fremlæggelse af revideret årsrapport til godkendelse

Selskabets økonomidirektør Martin Damm gennemgik hovedtallene i selskabets årsrapport for 2022/2023, der blev fremlagt.

Selskabets årsrapport for 2022/2023 blev vedtaget.

Ad 4:   Beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til det godkendte regnskab

Bestyrelsens forslag vedrørende disponering af resultatet i overensstemmelse med den godkendte årsrapport blev vedtaget.

Ad 5:   Forslag om udstedelse af bemyndigelser til bestyrelsen

(a)  Kapitalforhøjelse uden fortegningsret

Det blev foreslået at vedtage følgende bemyndigelse til bestyrelsen til at udstede aktier uden fortegningsret for aktionærerne. Bemyndigelsen skulle erstatte den eksisterende bemyndigelse i vedtægternes § 4d:

På ordinær generalforsamling i selskabet den 27. november 2023 bemyndigedes bestyrelsen til uden fortegningsret for nuværende kapitalejere ad én eller flere gange at udvide selskabskapitalen med indtil yderligere nominelt 1.500.000 kr. Tegningen skal ske til markedskurs, og denne fastsættes af bestyrelsen. Ved markedskurs anses en kurs inden for niveauet +/- 10 procent i forhold til kursen på selskabets aktier på Spotlight Stock Market.

De nye aktier skal være omsætningspapirer. Aktier skal lyde på navn. Der skal gælde de samme indskrænkninger i deres omsættelighed som gælder for de eksisterende. Ingen ny kapitalejer skal være forpligtet til at lade sine aktier indløse. De nye aktier udstedes i stykstørrelse af nominelt 0,75 kr. og skal have samme ret i selskabet som de gamle aktier.

Kapitalforhøjelsen skal ske ved udstedelse af nye aktier mod kontant indbetaling.

Denne bemyndigelse gælder indtil den 26. november 2028.

De nye aktiers rettigheder, herunder stemmeret, indtræder fra det tidspunkt, hvor aktierne er fuldt indbetalt.

Bestyrelsen skal foretage de ændringer af selskabets vedtægter, som er en nødvendig følge af den / de gennemførte kapitalforhøjelser, herunder ophævelse af denne bemyndigelse, når bemyndigelsen er udnyttet fuldt ud, eller når fristen derfor er udløbet.

(b) Kapitalforhøjelse med fortegningsret

Det blev foreslået at vedtage følgende bemyndigelse til bestyrelsen til at udstede aktier med fortegningsret for aktionærerne. Bemyndigelsen skulle erstatte den eksisterende bemyndigelse i vedtægternes § 4e:

På ordinær generalforsamling i selskabet den 27. november 2023 bemyndigedes bestyrelsen til med fortegningsret for nuværende kapitalejere ad én eller flere gange at udvide selskabskapitalen med indtil yderligere nominelt 1.500.000 kr. Tegningen skal ske til markedskurs, og denne fastsættes af bestyrelsen. Ved markedskurs anses en kurs inden for niveauet +/- 10 procent i forhold til kursen på selskabets aktier på Spotlight Stock Market.

Denne bemyndigelse gælder indtil den 26. november 2028.