Freetrailer Group A/S præsenterer kvartalsrapport Q3 2023-2024

Høj vækst i omsætning, driftsresultat og antal udlejninger
Omsætningen blev i tredje kvartal af regnskabsåret 23/24 på DKK 22,4 mio. svarende til en stigning på   31,7 % i forhold til samme periode sidste år.

For årets første ni måneder udgør omsætningen DKK 74,2 mio. Det svarer til en stigning på 36,2% i forhold til samme periode sidste år.

Driftsresultatet EBITDA udgør i tredje kvartal af 23/24 DKK 1,4 mio. mod DKK -1,8 mio. i samme periode sidste år - svarende til en stigning på 3,2 mio. kr.

Den positive udvikling i antallet af udlejninger forsatte i Q3, og væksten blev i kvartalet på 46,8% sammenlignet med Q3 22/23. Det samlede antal udlejninger i kvartalet var på 287.222 mod 195.690 sidste år. Den positive udvikling stammer fra alle markederne med det norske marked som den største vækstmotor.

Vækst i udlejningsporteføljen

Udlejningsporteføljen fortsatte i tredje kvartal med at stige, og der er i perioden tilføjet yderligere 151 produkter. Den samlede portefølje udgør ved kvartalets afslutning 4.681 enheder. Det har i tredje kvartal primært været nye partnere og lokationer i Norge og Sverige, som har bidraget til udviklingen i antallet af udlejningsprodukter.

Freetrailer har pr. 31. marts 2024 mere end 150 udlejningsprodukter i ordre, som enten er i produktion eller på vej.

Freetrailer opjusterer forventninger til 2023/24

Freetrailer oplever fortsat stor kundeefterspørgsel på trailere og cykler, og på den baggrund opjusterer selskabet forventningen til omsætning og EBITDA.

Freetrailer forventer nu en omsætning for 2023/24 på DKK 100 - 104 mio. For regnskabsåret 2022/23 opnåede Freetrailer en omsætning på DKK 75,1 mio. Den opdaterede guidance svarer til en forventet vækst i omsætningen på 33 – 39%.

EBITDA forventes at stige til DKK 15 - 18 mio. Freetrailer opnåede et EBITDA på DKK 8,1 mio. i regnskabsåret 2022/23. Den nye guidance svarer til en forventet vækst i EBITDA på 85 – 122%.

Freetrailer opjusterer ligeledes forventningen til det samlede antal udlejninger i 2023/24. Antallet af udlejninger løftes fra tidligere udmeldte +1.180.000 til +1.260.000. Forventningen til den samlede udlejningsportefølje i 23/24 justeres fra +4.750 til +4.850.

Kommentar fra CEO

”Vi har formået at fortsætte den solide vækst i regnskabsårets tredje kvartal, som vi oplevede i de første to kvartaler. Resultatet viser flotte stigninger på både omsætning, EBITDA, antal udlejninger og udlejningsporteføljen, og det tegner et tydeligt billede af, at Freetrailers koncept er profitabelt og skalerbart.

Freetrailer fortsætter samtidig investeringen i vækst. Siden januar 2023 har vi rekrutteret mere end 50 nye medarbejdere, herunder en styrkelse af vores Tech-afdeling til ti udviklere med erfaring inden for at skalere IT platforme. Freetrailers platform er fundamentet for den videre udvikling og vækst,” siger Freetrailer Group CEO, Nicolai Frisch Erichsen.

Holland er næste vækstmarked for Freetrailer

Den 18. april 2024 annoncerede Freetrailer Christian Tepper som ny salgsdirektør i Holland. Christian Tepper har mange års erfaring med salg og drift af trailerløsninger i Holland. Hjemmesiden freetrailer.nl er oprettet, og virksomheden sigter mod lancering af Freetrailer-konceptet i Holland inden udgangen af marts 2025.

Freetrailer vurderer, at der på det hollandske marked i dag er +800.000 privatejede trailere, hvilket matcher det danske marked. Holland er et modent marked også på udlejning af trailere og bliver dermed Freetrailers femte marked.

Freetrailer Group A/S aflægger regnskab for de første ni måneder af regnskabsåret fra den 1. juli 2023 til den 30. juni 2024.

Q3 KONCERN NØGLETAL I 1.000 DKK (1. januar 2024 – 31. marts 2024)
(i parentesen angives tilsvarende periode sidste år)

• Nettoomsætning 22.433,5 (17.029,2)
  • EBITDA 1.372,5 (-1.792,6)
  • Resultat før skat 958,0 (-2.433,5)
  • Resultat efter skat 635,6 (-1.988,3)
  • Egenkapital 37.979,1 (29.373,0)
  • EPS (Earnings Per Share) 0,07 (-0,21)
  • Egenkapitalandel 67,2% (62,8%)

9 MDR. KONCERN NØGLETAL I 1.000 DKK (1. juli 2023 – 31. marts 2024)
(i parentesen angives tilsvarende periode sidste år)

• Nettoomsætning 74.207,0 (54.490,3)
  • EBITDA 12.954,0 (5.808,0)
  • Resultat før skat 10.849,3 (4.429,2)
  • Resultat efter skat 8.310,1 (3.254,5)
  • Egenkapital 37.979,1 (29.373,0)
  • EPS (Earnings Per Share) 0,87 (0,34)
  • Egenkapitalandel 67,2% (68,2%)

For yderligere information om Freetrailer Group A/S, kontakt venligst:

Nicolai Frisch Erichsen, CEO, Freetrailer
E-mail: Nicolai.frisch@freetrailer.com

Gladsaxe Møllevej 67-69 – 2860 Søborg – CVR-nr.: 28891938
Tlf.: +45 40 90 17 85 - e-mail: stockholder@freetrailer.com

Freetrailer Group er en dansk teknologivirksomhed, hvis mission er at gøre det nemt at booke og låne en trailer gratis via en deleøkonomisk IT-platform. Med en 100 procent selvbetjeningsløsning via Freetrailer Appen og den elektroniske lås gives Freetrailers Partnere og deres kunder fuld fleksibilitet, og i dag har mere end fem millioner personer gjort brug af Freetrailers service.

+125 samarbejdspartnere
+1.100 afhentningssteder
+4.500 trailere
+1.050.000 udlejninger

Freetrailer Group står i dag med et skalerbart forretningskoncept, der bygger på en innovativ IT-platform med et globalt potentiale. Freetrailer Group A/S blev børsnoteret på Spotlight Stock Market i 2018.

Hurtige fakta

Freetrailer Group A/S præsenterer kvartalsrapport Q3 2023-2024. Tredje kvartal af regnskabsåret 2023/24 for Freetrailer viser en vækst i omsætningen på 31,7% og en vækst i udlejninger på 46,8%. Freetrailer opjusterer forventninger til årets samlede præstationer.
Tweet dette

Citater

Vi har formået at fortsætte den solide vækst i regnskabsårets tredje kvartal, som vi oplevede i de første to kvartaler. Resultatet viser flotte stigninger på både omsætning, EBITDA, antal udlejninger og udlejningsporteføljen, og det tegner et tydeligt billede af, at Freetrailers koncept er profitabelt og skalerbart. Freetrailer fortsætter samtidig investeringen i vækst. Siden januar 2023 har vi rekrutteret mere end 50 nye medarbejdere, herunder en styrkelse af vores Tech-afdeling til ti udviklere med erfaring inden for at skalere IT platforme. Freetrailers platform er fundamentet for den videre udvikling og vækst.
Nicolai Frisch Erichsen, Freetrailer Group CEO