Freetrailer Group A/S præsenterer kvartalsrapport Q4 2023-2024

Fjerde kvartal af regnskabsåret 2023/24 for Freetrailer viser en vækst i omsætningen på 53,9%, en vækst i EBITDA på 168,9% samt en vækst i udlejninger på 47,7%.

Høj vækst i omsætning, driftsresultat og antal udlejninger

Omsætningen blev i fjerde kvartal af regnskabsåret 23/24 på DKK 31,7 mio. svarende til en stigning på 53,9 % i forhold til samme periode sidste år.

For hele regnskabsåret udgør omsætningen DKK 105,9 mio. Det svarer til en stigning på 41% i forhold til samme periode sidste år.

Driftsresultatet EBITDA udgør i fjerde kvartal af 23/24 DKK 6,2 mio. mod DKK 2,3 mio. i samme periode sidste år - svarende til en stigning på 3,9 mio. kr.

Den positive udvikling i antallet af udlejninger forsatte i Q4, og væksten blev i kvartalet på 47,7% sammenlignet med Q4 22/23. Det samlede antal udlejninger i kvartalet var på 400.106 mod 270.807 sidste år.

Vækst i udlejningsporteføljen

Udlejningsporteføljen fortsatte i fjerde kvartal med at stige, og der er i perioden tilføjet yderligere 186 produkter. Den samlede portefølje udgør ved kvartalets afslutning 4.867 enheder.

Freetrailer har pr. 30. juni 2024 mere end 275 udlejningsprodukter i ordre, som enten er i produktion eller på vej.

Forventninger til 2024/2025

Freetrailer forventer i regnskabsåret 2024/2025 en omsætning på DKK 118 - 128 mio.

Freetrailer forventer i regnskabsåret 2024/2025 en EBITDA på DKK 20 - 24 mio.

Kommentar fra CEO

"I Q4 23/24 leverede Freetrailer en omsætning på DKK 31,7 mio. svarende til en vækst på 53,9% i forhold tilQ4 22/23. Et resultat som langt overgik vores egne forventninger. Den flotte slutspurt på året medfører, at vi kan præsentere et resultat bedre end vores forventninger.

Freetrailer er kommet stærkt ind i regnskabsåret 2024/25. I juli slog vi ny udlejningsrekord med 154.760 udlejninger (114.041 udlejninger i juli 2023) og set for perioden juli og til september 2024, ser vi ind i en stigning i udlejninger på ca. 30% sammenlignet med samme periode i 2023”, udtaler CEO i Freetrailer Nicolai Frisch Erichsen.

Freetrailer Group A/S aflægger regnskab for hele regnskabsåret fra den 1. juli 2023 til den 30. juni 2024.

Q4 KONCERN NØGLETAL I 1.000 DKK (1. april 2024 – 30. juni 2024)

(i parentesen angives tilsvarende periode sidste år)

• Nettoomsætning 31.719,7 (20.614,5)
  • EBITDA 6.201,5 (2.305,9)
  • Resultat før skat 4.770,3 (1.225,0)
  • Resultat efter skat 3.646,6 (920,2)
  • Egenkapital 42.017,4 (29.669,0)
  • EPS (Earnings Per Share) 0,38 (0,10)
  • Egenkapitalandel 64,2% (64,9%)

HELÅRS KONCERN NØGLETAL I 1.000 DKK (1. juli 2023 – 30. juni 2024)

(i parentesen angives tilsvarende periode sidste år)

• Nettoomsætning 105.926,7 (75.104,8)
  • EBITDA 19.155,5 (8.113,9)
  • Resultat før skat 15.619,6 (5.654,2)
  • Resultat efter skat 11.956,7 (4.174,7)
  • Egenkapital 42.017,4 (29.669,0)
  • EPS (Earnings Per Share) 1,25 (0,44)
  • Egenkapitalandel 64,2% (64,9%)

For yderligere information om Freetrailer Group A/S, kontakt venligst:

Nicolai Frisch Erichsen, CEO, Freetrailer
E-mail: Nicolai.frisch@freetrailer.com

Gladsaxe Møllevej 67-69 – 2860 Søborg – CVR-nr.: 28891938
Tlf.: +45 40 90 17 85 - e-mail: stockholder@freetrailer.com

Freetrailer Group er en dansk teknologivirksomhed, hvis mission er at gøre det nemt at booke og låne en trailer gratis via en deleøkonomisk IT-platform.

Med en 100 procent selvbetjeningsløsning via Freetrailer appen og den elektroniske lås gives Freetrailers Partnere og deres kunder fuld fleksibilitet.

+150 samarbejdspartnere
+1.220 afhentningssteder
+4.860 trailere
+1.270.000 udlejninger

Freetrailer Group står i dag med et skalerbart forretningskoncept, der bygger på en innovativ IT-platform med et globalt potentiale. Freetrailer Group A/S blev børsnoteret på Spotlight Stock Market i 2018.

Hurtige fakta

Tweet dette

Citater

I Q4 23/24 leverede Freetrailer en omsætning på DKK 31,7 mio. svarende til en vækst på 53,9% i forhold tilQ4 22/23. Et resultat som langt overgik vores egne forventninger. Den flotte slutspurt på året medfører, at vi kan præsentere et resultat bedre end vores forventninger. Freetrailer er kommet stærkt ind i regnskabsåret 2024/25. I juli slog vi ny udlejningsrekord med 154.760 udlejninger (114.041 udlejninger i juli 2023) og set for perioden juli og til september 2024, ser vi ind i en stigning i udlejninger på ca. 30% sammenlignet med samme periode i 2023.
CEO, Nicolai Frisch Erichsen