• Freetrailer/

Freetrailer Group A/S udvider samarbejdet med ICA MAXI og tilføjer samtidig ICA Kvantum til partnerskabsaftalen

ICA MAXI og ICA Kvantum er begge en del af detailgiganten ICA Gruppen, som i dag har ca. 1300 butikker og en markedsandel på 36% i Sverige. Kæden har løbende udvidet samarbejdet med Freetrailer, og nu tilføjes også ICA Kvantum til samarbejdsaftalen.

I den kommende periode vil der sammenlagt leveres 35 nye trailere til 9 butikker rundt om i Sverige.

De 9 butikker har alle indgået en 3-årig aftale med Freetrailer og med dem på plads, øges totalantallet af trailere til 64 fordelt på 14 af kædernes lokationer. Samtlige trailere leveres med den elektroniske låseløsning Freelock, som betjenes via Freetrailers app, hvilket giver kunder og partnere mulighed for 100% selvbetjening.

Det udvidet samarbejde opfattes yderst positiv hos Freetrailer, som også ser et stort potentiale i, at ICA Kvantum med deres 127 butikker er ny partner.

”Vi er super glade for udviklingen i vores samarbejde, som bidrager til, at endnu flere svenskere får mulighed for at tage del i den hurtigt voksende delekultur. Derudover ligger der et enormt potentiale, da ICA Gruppen sidder på en solid markedsandel af detailhandlen i Sverige. Vi bliver jævnligt kontaktet af de forskellige købmandsbutikker – nu også kædedelen Kvantum, og vi har løbende en tæt og god dialog. De nye aftaler er alle sammen indgået inden for 1 måned, og vi ved, at med en partner som ICA MAXI kan det pludselig gå rigtig stærkt. Vi tror på, at væksten og det spændende samarbejde med koncernen vil fortsætte.” Siger Country Manager, Lars Kronqvist.

I følgende byer vil det fremadrettet være muligt at gøre brug af Freetrailers service:

ICA MAXI

Råå Helsingborg, Kungsbacka, Härnösand, Sundsvall, Gävle og Hyllinge.

ICA Kvantum

Munkebäck Göteborg, Lerum og Trollhättan

”ICAs vision er at gøre hverdagen mere enkel for vores kunder, og det kan Freetrailer bidrage til med deres deleøkonomiske forretningsmodel og digitale løsninger, som giver kunderne det, de har behov for, når de har behov for det. At tilbyde kunderne denne service giver goodwill og skaber kundeloyalitet.” Siger Jerker Karlsson, ICA Maxi Hyllinge.

Præcis dette er også noget, som Freetrailer mærker. ”Det, at vi kontinuerligt gør vores forretning mere digital, eksempelvis med Freelock, ser vores eksisterende og potentielle partnere en stor værdi i, da Freetrailers service dermed ikke er ressourcebelastende for dem. Det er b.la. også årsagen til, at vi har stor succes med partnerskaber, som har ubemandet steder – f.eks. tankstationer og lageropbevaring. Vi kan med vores Freelock give en fleksibel løsning, som gavner både partner og partnerens kunder.” Siger Country Manager, Lars Kronqvist.

Sverige er et højvækstmarked for Freetrailer Group A/S, og det øgede samarbejde med ICA MAXI og tilføjelsen af ICA Kvantum vil bidrage til virksomhedens fortsatte stærke fremgang, som forventes at øges yderligere i 2020.

For mere information om Freetrailer Group A/S kontakt venligst:
Allan Sønderskov Darré, Group CEO & grundlægger

E-mail: asd@freetrailer.com

Freetrailer er en dansk teknologivirksomhed, grundlagt i 2004, med det formål at gøre det nemt at booke og låne en trailer gratis via en deleøkonomisk it-platform. Virksomheden tilbyder i dag sine kunder en 100% selvbetjeningsløsning via app og elektronisk lås, der giver kunderne fuld fleksibilitet.

Konceptet har vist sig at skabe øget trafik til butikkerne på en nytænkende og anderledes måde og siden opstarten har mere end 2 millioner kunder lånt en gratis Freetrailer hos IKEA, SILVAN, Bilka, Pelican Self Storage – eller hos en af virksomhedens mere end 30 andre samarbejdspartnere i Norden. Virksomheden arbejder med en todelt vækstplan, hvor styrkelsen af de eksisterende hjemmemarkeder udgør det ene ben, og en yderligere internationalisering af konceptet udgør det andet.

Freetrailer står i dag med et yderst rentabelt og globalt skalerbart forretningskoncept, der bygger på en gennemtestet og robust it-platform.