Freetrailer sætter ny rekord med 114.041 udlejninger i juli

Freetrailer Group A/S nåede i juli en milepæl ved at runde +100.000 udlejninger på én måned.

NYT FRA SELSKABET

Publiceret: 01-08-2023

Freetrailer Group A/S, en pionér på området for deleøkonomiske tjenester, nåede i juli en vigtig milepæl ved at runde 100.000 udlejninger på én måned. Med 114.041 udlejninger i juli opnåede Freetrailer en vækst i udlejninger på +35 pct. i fht. juli 2022*, hvilket viser en fortsat stigende interesse samt en solid og vedvarende brugerefterspørgsel efter Freetrailers trailere og el-ladcykler.

Det er specielt en markant fremgang i antallet af udlejninger i Sverige og Norge, der trækker væksten i juli.

I uge 30 slog Freetrailer ugerekord på alle fire markeder – Danmark, Sverige, Norge og Tyskland. Samlet opnåede Freetrailer 27.081 udlejninger i uge 30.

Den stigende efterspørgsel kan tilskrives en stor udrulning af nye udlejningsprodukter de seneste måneder samt en historisk høj kundetilfredshed, der gør at kunderne benytter Freetrailers tjenester oftere.

"Vi er meget stolte af juli måneds udlejningstal og høje brugertilfredshed. At skabe en god kundeoplevelse er helt essentiel for vores succes. Vores mål er kontinuert at skabe den bedste udlejningstjeneste til gavn for vores kunder og partnere. Med mere end 700 udlejningsprodukter i pipelinen til udrulning frem til årsskiftet, ser vi samtidigt positivt ind i 23/24”, udtaler Nicolai Frisch Erichsen, CEO i Freetrailer Group.

Den 31. august 2023 vil Freetrailer Group A/S offentliggøre sin helårsrapport, hvor de endelige tal for regnskabsåret 2022/2023 vil blive præsenteret, samt melde ud om selskabets forventninger til 2023/2024.

* 84.181 udlejninger i juli 2022

For yderligere information om Freetrailer Group A/S kontakt venligst:

Nicolai Frisch Erichsen, Group CEO
E-mail: nicolai.frisch@freetrailer.com

Freetrailer Group er en dansk teknologivirksomhed, hvis mission er at gøre det nemt at booke og låne en trailer gratis via en deleøkonomisk it-platform.

Med en 100 procent selvbetjeningsløsning via Freetrailer Appen og den elektroniske lås gives Freetrailers Partnere og deres kunder fuld fleksibilitet, og i dag har mere end fem millioner personer gjort brug af Freetrailers service.

+100 samarbejdspartnere

+875 afhentningssteder

+3.600 trailere og el-ladcykler

+900.000 udlejninger

Freetrailer Group står i dag med et skalerbart forretningskoncept, der bygger på en innovativ it-platform med et globalt potentiale. Freetrailer Group A/S blev børsnoteret på Spotlight Stock Market i 2018.