Freetrailer udvider med yderligere 32 trailere til en kontraktsum på mindst 2,5 MDKK

Freetrailer udvider sit samarbejde med yderligere 32 nye trailere på det svenske og norske hjemmemarked og når dermed 1.500 trailere i alt. Den samlede kontraktværdi beløber sig til mindst 2,5 mDKK over 3 år.

Freetralier udvider samarbejdet med Sengejätten og Lidingö Förrådscenter i Sverige og IKEA i Sverige samt Norge og sætter endnu flere byer på landkortet, hvorfra svenskere og nordmænd kan låne en gratis Freetrailer.

Med de fire nye aftaler udvider Freetrailer trailerflåden med 32 trailere i Norge og Sverige og nærmere sig nu 200 afhentningssteder i hele Norden. De nye afhentningssteder i Sverige bliver Backaplan (Göteborg), Karlstad, Borlänge, Uppsala, Lidingö og Skövde samt Leangen i Norge.

”Vi er meget tilfredse, når vi kan udvide samarbejdet med vores eksisterende partnere, hvad enten det gælder flere udlejningssteder eller udvidelse af trailerflåden. Det er både en tillidserklæring til vores måde at drive forretningen på, og en opbakning til hele vores deleøkonomiske koncept med gratis trailerleje” udtaler CEO Allan Sønderskov Darré, Freetrailer.

For mere information om Freetrailer Group A/S, kontakt venligst:
Allan Sønderskov Darré, Group CEO & grundlægger
E-mail: asd@freetrailer.com

Kort om Freetrailer Freetrailer Group A/S
Freetrailer er en dansk teknologivirksomhed, grundlagt i 2004, med det formål at gøre det var nemt at booke og låne en trailer gratis via en deleøkonomisk it-platform. Virksomheden tilbyder i dag sine kunder en 100% selvbetjeningsløsning via app. og elektronisk lås, der giver kunder fuld fleksibilitet.

Konceptet har vist sig at skabe øget trafik til butikkerne på en nytænkende og anderledes måde og siden opstarten har mere end 2 millioner kunder lånt en gratis Freetrailer hos IKEA, Silvan, Pelican Storage – eller hos en af virksomhedens mere end 30 andre samarbejdspartnere i Norden. Virksomheden arbejder med en todelt vækstplan, hvor styrkelsen af de eksisterende hjemmemarkeder udøver det ene ben, og en yderligere internationalisering af konceptet udgør det andet.

Det danske dagblad Børsen har tildelt Freetrailer syv vækstgazeller i streg. Freetrailer står i dag med et yderst rentabelt og globalt skalerbart forretningskoncept, der bygger på en gennemtestet og robust it-platform.

Om os

Freetrailer Group A/S er en dansk teknologivirksomhed, grundlagt i 2004, med det formål at gøre det nemt at booke og låne en trailer gratis via en deleøkonomisk it-platform. I samarbejde med selskabets partnere bl.a. IKEA, Pelican og Bilka stilles transportløsningen til rådighed for partneres kunder i Skandinavien. Med en 100% selvbetjeningsløsning via app og elektronisk lås gives der fuld fleksibilitet til partnerne og deres kunder, og i dag har mere end 2,5 millioner personer gjort brug af Freetrailers service. Freetrailer arbejder med en todelt vækstplan, hvor styrkelsen af de eksisterende hjemmemarkeder udgør det ene ben, og en yderligere internationalisering af konceptet udgør det andet. Fakta: +40 samarbejdspartnere +250 afhentningssteder+1500 trailere Freetrailer Group står i dag med et skalerbart forretningskoncept, der bygger på en innovativ it-platform med et globalt potentiale. Freetrailer Group A/S blev børsnoteret på Spotlight Stock Market i 2018.Ticket kode: FREETR