Gasdetektor og -monitor for universel anvendelse

Industrial Scientific lancerer en ny multigas detektor, Ventis MX4, der erstatter den tidligere model MX4 iQuad. Detektoren kan fås med en indbygget letvægtspumpe, der kan optage prøver på en afstand af ca. 35 meter fra instrumentet, og Ventis er således er ideel til overvågning under trange pladsforhold. Den iNet™ kompatible monitor kan også anvendes for kontinuerlig personbeskyttelse i potentielt farlige miljøer.

Ventis detekterer fra en enkelt og op til fire gasser, omfattende ilt, brændbare gasser (LEL eller CH4) samt to af disse giftige gasarter CO, H2S, NO2 og SO2. Når der detekteres et farligt gasniveau alarmeres brugeren via en 95 dB lydalarm, en visuel LED alarm samt vibration. Uanset om der anvendes en model med indbygget pumpe eller ej, kan monitoren strømforsynes fra genopladelige Li-ion batterier eller standard alkaliske batterier. En Ventis uden pumpe kan desuden strømforsynes fra en højkapacitets Li-ion batteripakke, der giver op til 20 timers kontinuerlig overvågning. Ventis leveres med ikon-baseret display og betjening, PEAK/hold funktion samt event logning og kontinuerlig datalogning.

Ud over de forskellige kombinationer af sensorer og batteripakker kan Ventis fås med en robust og meget synlig orangefarvet gummiarmering. Der kan ligeledes vælges mellem et udvalg af transporttasker og opladere, således at der kan sammensættes en konfiguration, der passer præcist til brugerens behov.

Læs mere om Ventis på www.hansbuch.dk

Foto's kan downloades her:

Kontakt Jeanell Borregaard Sand hos Hans Buch A/S for yderligere information

Tlf.: 24 83 84 94, jbs@hansbuch.dk