JUNG styrker distributionen i Danmark

Gycom Danmark overtager med virkning fra 1. december 2011 forhandlingen af
JUNGs produktprogram af installationsmateriel på det danske marked.

JUNG repræsenterer indbegrebet af tysk kvalitet i forhold til elektrotekniske komponenter og installationsmateriel. Produkterne er præget af et godt design
og en solid udførelse og spænder fra konventionelle afbrydere og stikkontakter til intelligente bygningsinstallationer (IBI). Løsninger der er i stand til at samle en bygnings installationer til en integreret, brugervenlig og energioptimeret enhed. Blandt andet ved brug af den europæisk udbredte og anerkendte KNX-standard.

JUNG har en 40 år lang historie på det danske marked, men med den nye distribution gennem Gycom Danmark er strategien at gøre JUNGs produkter endnu mere synlige på markedet – og højt placeret i såvel elektrikere og installatørers som rådgivende ingeniørers og arkitekters bevidsthed.

Ifølge administrerende direktør for Gycom Danmark, Johnny Marchmann, er målet at blive en primær leverandør af JUNGs installationsmateriel til den danske installationsbranche gennem de danske el-grossister. Han understreger Gycom Danmarks ambitioner ved at fortælle, at virksomheden netop har ansat en ny salgskonsulent, hvis opgave bliver at fokusere på KNX-materiellet, som Gycom Danmark ser et stort potentiale i.

Gycom Danmark er medlem af den danske KNX-organisation, og gennem udbredelsen af KNX-teknologien er der en fremragende mulighed for at optimere både private og offentlige bygningers komfort og energieffektivitet.

Download logo her: http://tsm.dk/images/presse/jung_logo.jpg

For yderligere information, kontakt venligst:
Adm. direktør Johnny Marchmann,

mobil: +45 40 82 80 15, mail: johmar@gycom.com

Info om Gycom
Gycom Danmark er et handelsselskab i den nordiske Gycom Group. Gycom Group har hovedsæde i Stockholm og afdelinger i Køge, Oslo og Helsinki. Virksomheden markedsfører og distribuerer el-komponenter inden for områderne industriel automation, bygningsautomation og elektroniske komponenter på det nordiske marked. Gycom Danmark arbejder konstant på at optimere danske kunders totaløkonomi ved at tilbyde de rigtige løsninger til hver given opgave understøttet af den bedste tekniske support.
Se også www.gycom.dk

Info om JUNG
JUNG har siden 1912 haft hovedkvarter i Sauerland, Tyskland, hvor administration, design, salg, produkttræningsfaciliteter, teknisk databehandling, metalbearbejdning og sokkelproduktionen finder sted. Virksomheden koncentrerer sig om fremstilling af el-installationsmateriel til private bygninger, hvor design og funktionalitet er afgørende og til offentlige bygninger, hvor arkitekter og ingeniører kan gøre brug af virksomhedens intelligente bygningsinstallationer. Hvad enten det drejer sig om eftermontage eller nye installationer.

Hoteller, hvor en intuitiv styring af installationer er afgørende for gæsternes komfort, er også en vigtig del af JUNGs marked, ligesom industri- og kontorbygninger kan optimeres gennem brug af virksomhedens intelligente standardprodukter.

JUNGs produktprogram omfatter stikkontakter og afbrydere, KNX-systemer, radio-management, gardin- og jalousistyringer, lysstyring og energibesparelser, LED-belysning, klimastyring, porttelefoner, hjemme-infotainment ”The JUNG Radio” samt fingeraftryks låsesystemer.
Se også www.jung.de