Licence to grill - året rundt

Nu er det vintertid: Stil bare urene og havemøblerne tilbage, men lad grillen blive på terrassen!

Selv om vi går ind i den mørke tid, kan grill-sæsonen sagtens fortsætte. Også om vinteren udgør grillen et godt alternativ til komfuret i køkkenet. Stadig flere ifører sig da også varmt tøj og griller i vinterhalvåret – og det er med god grund:

”En grill af høj kvalitet kan sagtens bruges udenfor året rundt,” fastslår Jeppe Kold fra Outdoorchef Danmark. ”Maden bliver lige så saftig og lækker i kuglegrillen, selv om udendørstemperaturen er lav. Tilberedningstiden er næsten den samme, så der er ingen grund til at sætte grillen i skammekrogen, bare fordi vejret er blevet lidt køligere.”

Her er nogle gode råd fra grill-eksperten:

• Placér grillen et sted med læ. Det hindrer vindafkøling af både grillen og den, som tager sig af tilberedningen.
  • Anskaf et trådløst stegetermometer, som placeres i kødet og sender et signal, når den ønskede kernetemperatur er nået – så kan man være indenfor i ventetiden.
  • Hvis man ikke vil bøvle med briketter, kul og grillstarter i kulden, er gaskuglegrillen et godt valg. Den kombinerer kuglegrillens kulinariske fordele med gasgrillens lette betjening.
  • Tænd aldrig grillen inden døre – grill kun i fri luft.
  • Anskaf et betræk til grillen, så den er beskyttet mod regn, sne og snavs.
  • Ud over rengøring kræver en kvalitets-kuglegrill blot, at eventuelt træværk får lidt olie.

Gaskuglegrillen er opfundet af det schweiziske firma Outdoorchef, som i en lang årrække har solgt sine produkter på hjemmemarkedet samt i Tyskland, Østrig og mange andre lande, hvor man nyder vinteren i alperne – bl.a. med at grille. Nu bliver Outdoorchef også markedsført i Danmark.

Teknisk set er gaskuglegrillen den mest miljøvenlige form for grill. Kugleformen sikrer effektiviteten, og flaskegassen bliver doseret meget præcist til gavn for miljøet.

Download foto's her:

BILLEDTEKST:

Grillsæsonen varer hele året. Især om vinteren er det bekvemt med en gaskuglegrill, som kombinerer kuglegrillens kulinariske fordele med gasgrillens komfort.

KONTAKTINFORMATION FOR MEDIERNE:

Jeppe Kold – telefon 22 62 35 65