Ny grill med højere sikkerhed

Schweizisk kuglegrill til gas gør det mere sikkert at grille

Stadig flere danskere kommer til skade, når de hygger sig ved havegrillen. På 10 år er antallet af forbrændingsulykker ved brug af havegrill mere end 4-doblet. Det fremgår af tal fra Statens Institut for Folkesundhed. En hyppig årsag til forbrændinger er stikflammer. De kan bl.a. opstå, når fedt eller tændvæske rammer varme kul eller briketter. Børn og hunde er på grund af deres nysgerrighed i særlig risiko. For nylig blev en 2-årig dreng slemt forbrændt, da et familiemedlem ville sætte ekstra gang i grillkullene med tændvæske. Drengen stod mere end 4 meter fra grillen – men selv denne sikkerhedsafstand kunne ikke beskytte ham. ”Vi mener, at mange børnefamilier med fordel kan bruge vores nye gaskuglegrill, hvor risikoen for stikflammer er minimal, ” siger Jeppe Kold fra firmaet Outdoorchef, som har verdenspatent på et særligt grillsystem. Kuglegrillen er udviklet i Schweiz, og varmen kommer fra en ren forbrænding af flaskegas. Et særlig tragt-system sikrer korrekt varmefordeling og beskytter samtidig gasbrænderen mod dryp fra kød og marinade. Resultat: Perfekt smag uden risiko for stikflammer. Desuden undgår man branket mad med deraf følgende sundhedsrisici. Den nye kuglegrill til gas lanceres denne sommer på det danske marked. Læs mere på www.outdoorchef.dk. Billedtekster: Familiehygge uden risiko for usund branket mad og farlige stikflammer. Gaskuglegrillen fra Outdoorchef er udviklet i Schweiz og har en patenteret teknologi. Den lanceres nu på det danske marked. Gaskuglegrillen fra Outdoorchef har en højere sikkerhed. Her ses ”Leon”, som er en af flere modeller, der netop er kommet på markedet i Danmark.