Siemens Enterprise Communications får positiv vurdering af Gartner

OpenScape Office bedømmes som førende i Gartners analyse af UC-leverandører til SMB-markedet i Vesteuropa

Siemens Enterprise Communications prisvindende UC-løsning til små og mellemstore virksomheder, OpenScape Office, bedømmes som førende i Gartners rapport “MarketScope for Unified Communications for the SMB Market, Western Europe” som blev offentliggjort den 21. juli 2011.

Analysen af de vigtigste UC-leverandører fokuserer på de behov og krav som virksomheder med mellem 20-499 ansatte har. Formålet med rapporten er at give vejledning til virksomheder, der planlægger at implementere, eller som har implementeret UC-produkter og løsninger.

- Vi er meget glade for, at Gartner har givet vores løsninger til små og mellemstore virksomheder en så positiv vurdering. OpenScape Office er den mest komplette løsning på markedet i dag, og de seneste produktforbedringer giver vores forhandlere og partnere endnu bedre mulighed for at lykkes på SMB-markedet, siger Morten Lund, Director Channels, Nordic fra Siemens Enterprise Communications.

OpenScape Office er den mest komplette UC-løsning på markedet for små og mellemstore virksomheder og tilbyder, udover tale- og konferencetjenester, funktionaliteter for tilstedeværelse, mobilitet, sociale netværk og lader callcentre kommunikere på alle disse kanaler med det samme værktøj.

OpenScape Office findes i tre versioner:

• OpenScape LX, en alt-i-en softwareløsning for UC med op til 500 brugere, som kører på en server eller i virtualiserede miljøer.
  • OpenScape Office MX, alt-i-en UC-platform for op til 150 brugere.
  • OpenScape Office HX, supporterer kommunikationsplatformen HiPath 3000 og giver en omkostningseffektiv migrationssti mod UC.

For yderligere information, kontakt venligst

Morten Lund, Director Channels, Nordic, telefon +45 43 31 40 77 morten.lund@siemens-enterprise.com

Om Siemens Enterprise Communications
Siemens Enterprise Communications er en førende leverandør af kommunikationsløsninger til virksomheder og organisationer. Løsningerne omfatter tal, infrastruktur og sikre netværk, som er baserede på åbne standarder. Arkitekturen forener virksomhedens kommunikation med business-applikationerne, som forenkler samarbejdet i og udenfor virksomheden. Læs mere på www.siemens-enterprise.dk

Det prisbelønnede "Open Communications" gør det muligt for organisationer at øge produktiviteten og mindske omkostningerne ved enkel implementering af løsninger, som fungerer i passende it-miljøer, hvilket sikrer driftseffektivitet. Det er grunden til virksomhedens OpenPath ® strategi, som tillader kunder at mindske risici og omkostningseffektivt indføre en samlet enhedskommunikation. SEN koncernvirksomheder omfatter Siemens Enterprise Communications, Cycos og Enterasys Networks og er ejet af The Gores Group og Siemens AG.

Om Gartners MarketScope

MarketScope er ophavsretligt beskyttet af Gartner Inc. og anvendes med tilladelse. MarketScope er en evaluering af et marked på et bestemt tidspunkt. Den gengiver Gartners analyse af, hvordan visse leverandører opfylder kriterier for dette marked, som er defineret af Gartner. Gartner støtter ikke nogen leverandør, produkt eller service beskrevet i MarketScope, og anbefaler ikke brugere kun at vælge de leverandører med den højeste rating. Gartner fraskriver sig alle garantier, udtrykkelige eller stiltiende, med hensyn til denne undersøgelse, herunder garanti for salgbarhed eller egnethed til et bestemt formål.

Bemærk: Siemens Enterprise Communications A/S er et licenseret varemærke ejet af Siemens AG. HiPath, OpenOffice, OpenScape og OpenStage er registrerede varemærker, som tilhører Siemens Enterprise Communications & Co KG eller datterselskaber. Alle andre virksomheder, varemærker, produkter og tjenester er varemærker eller registrerede varemærker, som tilhører de respektive indehavere. Siemens Enterprise Communications AB har organisationsnummer 556708-6540.

Denne version kan indeholde udtalelser, som er baseret på overbevisninger hos Siemens' ledelse. Ordene ”forudser”, ”tror”, ”værdsætter”, ”prognose”, ”forventer”, ”forholder”, ”planlægger”, ”bør” og ”projekt” benyttes til at identificere fremtidsrettede udtalelser. Sådanne udtalelser afspejler virksomhedens syn på fremtidige hændelser og er underlagt risici og usikkerhedsfaktorer. Mange faktorer kan forårsage faktiske resultater, som adskiller sig fra det almindelige økonomiske og forretningsmæssige forhold, faktorer såsom ændringer i valutakurser og renter, indførelse af konkurrerende produkter, manglende modtagelse af nye produkter eller tjenester samt forandringer i virksomhedsstrategi. De faktiske resultater kan afvige væsentligt fra dem, som forventes heri. Siemens har ikke til hensigt, eller påtager sig noget ansvar for, at opdatere disse fremadrettede udtalelser.