• Gain Group A/S/

Siemens Enterprise Communications positioneres som førende i Gartners Magic Quadrant for Unified Communications

Som en understregning af den fornyede dynamik i virksomheden er Siemens Enterprise Communications nu positioneret i lederkvadraten i Gartners Magic Quadrant for Unified Communications (UC). Siemens Enterprise Communications placering er baseret på virksomhedens vision og evne til at levere.

Gartner skriver, at lederkvadraten indeholder leverandører som sælger omfattende UC-løsninger, der er kombineret med et bredt produktsortiment inden for kommunikation og samarbejde, samt har stærke teknologipartnerskaber. Disse leverandører og deres partnere har erfaring i at levere UC til en bred vifte af virksomhedstyper og til de fleste geografiske regioner. Disse leverandører bruger deres løsning til at få nye kunder og for at udvikle eksisterende kunder med nye funktionaliteter. For at komme med i Gartners Magic Quadrant, skal leverandørens løsning indeholde tale og telefoni, videokonferencer, messagning, tilstedeværelse og IM, klienter og kommunikationsapplikationer.

– Gartners Magic Quadrant for UC bekræfter tydeligt markedets efterspørgsel på omkostningseffektive og fleksible UC-løsninger, hvilket er lige præcis det som vi tilbyder. Siemens Enterprise Communications var tidligt førende inden for UC, og ved at hele tiden at være innovative, lytte til vores kunders forretningsmæssige behov og øge vores udførelseskapacitet har vi beholdt den førende position på markedet, siger Jonas Dalsgaard, Country Manager hos Siemens Enterprise Communications.

Siemens Enterprise Communications OpenScape UC Application er en fleksibel UC-løsning som kan integreres i mange forskellige it- og telefonimiljøer og applikationer. Med mobilitet, tale-, web- og videokonferencetjenester og funktionaliteter for tilstedeværelse reduceres omkostningerne bl.a. til møder og rejser, hvorved afkastet på investeringen kan optimeres.

Nøglefordele:

• Åbent: OpenScape UC Application bygger på SOA, hvilket gør den åben og fleksibel, den kan fungere med flere forskellige it-infrastrukturer og er nem at integrere med eksisterende kommunikationsløsninger.
  • Komplet: Tilbyder den mest omfangsrige og intuitive kommunikationsløsning på markedet. OpenScape UC Application hjælper med til at forbedre produktiviteten på individ-, team- og virksomhedniveau.
  • Fleksibel: OpenScape UC Application maksimerer produktiviteten ved at medarbejdere kan vælge tilgængelighed på flere platforme, herunder via desktop, web eller mobile enheder.

For yderligere information, kontakt venligst

Jonas Dalsgaard, Country Manager, telefon +45 43 31 40 35
jonas.dalsgaard@siemens-enterprise.com

Om Magic Quadrant

Magic Quadrant er ophavsretligt beskyttet af Gartner Inc. og anvendes med tilladelse. Magic Quadrant er en evaluering af et marked på et bestemt tidspunkt. Den gengiver Gartners analyse af, hvordan visse leverandører opfylder kriterier for dette marked, som er defineret af Gartner. Gartner støtter ikke nogen leverandør, produkt eller service beskrevet i Magic Quadrant, og anbefaler ikke brugere kun at vælge leverandører placeret i lederkvadraten. Magic Quadrant er kun tænkt som et analyseværktøj, og er ikke tænkt som en specifik vejledning til handling. Gartner fraskriver sig alle garantier, udtrykkelige eller stiltiende, med hensyn til denne undersøgelse, herunder garanti for salgbarhed eller egnethed til et bestemt formål.

Om Siemens Enterprise Communications
Siemens Enterprise Communications er en førende leverandør af kommunikationsløsninger til virksomheder og organisationer. Løsningerne omfatter tal, infrastruktur og sikre netværk, som er baserede på åbne standarder. Arkitekturen forener virksomhedens kommunikation med business-applikationerne, som forenkler samarbejdet i og udenfor virksomheden. Læs mere på www.siemens-enterprise.dk

Det prisbelønnede "Open Communications" gør det muligt for organisationer at øge produktiviteten og mindske omkostningerne ved enkel implementering af løsninger, som fungerer i passende it-miljøer, hvilket sikrer driftseffektivitet. Det er grunden til virksomhedens OpenPath ® strategi, som tillader kunder at mindske risici og omkostningseffektivt indføre en samlet enhedskommunikation. SEN koncernvirksomheder omfatter Siemens Enterprise Communications, Cycos og Enterasys Networks og er ejet af The Gores Group og Siemens AG.

Bemærk: Siemens Enterprise Communications A/S er et licenseret varemærke ejet af Siemens AG. HiPath, OpenOffice, OpenScape og OpenStage er registrerede varemærker, som tilhører Siemens Enterprise Communications & Co KG eller datterselskaber. Alle andre virksomheder, varemærker, produkter og tjenester er varemærker eller registrerede varemærker, som tilhører de respektive indehavere. Siemens Enterprise Communications AB har organisationsnummer 556708-6540.

Denne version kan indeholde udtalelser, som er baseret på overbevisninger hos Siemens' ledelse. Ordene ”forudser”, ”tror”, ”værdsætter”, ”prognose”, ”forventer”, ”forholder”, ”planlægger”, ”bør” og ”projekt” benyttes til at identificere fremtidsrettede udtalelser. Sådanne udtalelser afspejler virksomhedens syn på fremtidige hændelser og er underlagt risici og usikkerhedsfaktorer. Mange faktorer kan forårsage faktiske resultater, som adskiller sig fra det almindelige økonomiske og forretningsmæssige forhold, faktorer såsom ændringer i valutakurser og renter, indførelse af konkurrerende produkter, manglende modtagelse af nye produkter eller tjenester samt forandringer i virksomhedsstrategi. De faktiske resultater kan afvige væsentligt fra dem, som forventes heri. Siemens har ikke til hensigt, eller påtager sig noget ansvar for, at opdatere disse fremadrettede udtalelser.