• Gain Group A/S/

Skybaseret kommunikationsløsninger fra Siemens Enterprise Communications tilføjer OpenScape Cloud Solutions til UCC-porteføljen

København den 1. marts 2011 – Siemens Enterprise Communications introducerer nu OpenScape Cloud Solutions nye skybaserede kommunikationsløsninger tilpasset til alle størrelser af virksomheder. Løsningerne baseres på produkterne OpenScape Voice, OpenScape UC og OpenScape Web Collaboration. For at forenkle det for kunderne har Siemens Enterprise Communications udviklet pakker, som både er lette at installere og nemt tilpasses ved skalering op eller ned, hvis virksomhedens situation forandres.

– Med OpenScape Cloud Solutions behøver virksomheder ikke længere at træffe det vanskelige valg mellem en enkel og omkostningseffektiv løsning eller en pålidelig og omfattende løsning. OpenScape Cloud Services er et logisk skridt i vores satsning på at levere åbne, softwarebaserede kommunikationsløsninger i verdensklasse, siger Bent Vindmar, Salgsdirektør hos Siemens Enterprise Communications.

OpenScape Cloud Solutions omfatter:

• OpenScape Cloud Services, som sælges via forhandlere, er baseret på Siemens Enterprise Communications prisbelønnede applikationer OpenScape Voice, OpenScape UC og OpenScape Web Collaboration. Løsningerne leveres fra en samarbejdspartners datacenter. Forhandleren står for kontrakt med slutkunden, bestilling og levering af enheder, gateways og andet hardware samt support og vedligeholdelse. En operatør står for tilslutning og samtaleminutter.
  • OpenScape Mobile UC Client til Android med det nye OpenScape Communication Gestures støtter Call Swipe Gesture som gør det muligt at overføre samtaler til andre enheder ved brug af touch screen. Dette er første skridt i en ny måde at anvende kommunikationsprogrammer og enheder på – f.eks. sende meddelelser, holde styr på samtaler og tilstedeværelse.
  • OpenScape Fusion til Google Apps har en plug-in til Google Apps, som lader brugeren ringe, have video- og webkonferencer direkte fra Googles skybaserede applikationer og integrerer funktioner fra OpenScape UC Application med Googles e-mail og kalender.

Tilgænglighed

OpenScape Cloud Solutions bliver i første omgang introduceret til kunder i Holland, Tyskland og USA. I de foreløbige lanceringsplaner bliver udvalgte partnere i Norden i løbet af efteråret uddannet og certificeret i løsningerne, som derefter bliver introduceret for kunder i Norden i slutningen af 2011.

For yderligere information

Bent Vindmar, Salgsdirektør, telefon 21 71 45 42
bent.vindmar@siemens-enterprise.com

Om Siemens Enterprise Communications
Siemens Enterprise Communications er en førende leverandør af kommunikationsløsninger til virksomheder og organisationer. Løsningerne omfatter tal, infrastruktur og sikre netværk, som er baserede på åbne standarder. Arkitekturen forener virksomhedens kommunikation med business-applikationerne, som forenkler samarbejdet i og udenfor virksomheden. Læs mere på
www.siemens-enterprise.dk

Det prisbelønnede "Open Communications" gør det muligt for organisationer at øge produktiviteten og mindske omkostningerne ved enkel implementering af løsninger, som fungerer i passende IT-miljøer, hvilket sikrer driftseffektivitet. Det er grunden til virksomhedens OpenPath ® strategi, som tillader kunder at mindske risici og omkostningseffektivt indføre en samlet enhedskommunikation. SEN koncernvirksomheder omfatter Siemens Enterprise Communications, Cycos og Enterasys Networks og er ejet af The Gores Group og Siemens AG.

Bemærk: Siemens Enterprise Communications A/S er et licenseret varemærke ejet af Siemens AG. HiPath, OpenOffice, OpenScape og OpenStage er registrerede varemærker, som tilhører Siemens Enterprise Communications & Co KG eller datterselskaber. Alle andre virksomheder, varemærker, produkter og tjenester er varemærker eller registrerede varemærker, som tilhører de respektive indehavere.

Denne version kan indeholde udtalelser, som er baseret på overbevisninger hos Siemens' ledelse. Ordene ”forudser”, ”tror”, ”værdsætter”, ”prognose”, ”forventer”, ”forholder”, ”planlægger”, ”bør” og ”projekt” benyttes til at identificere fremtidsrettede udtalelser. Sådanne udtalelser afspejler virksomhedens syn på fremtidige hændelser og er underlagt risici og usikkerhedsfaktorer. Mange faktorer kan forårsage faktiske resultater, som adskiller sig fra det almindelige økonomiske og forretningsmæssige forhold, faktorer såsom ændringer i valutakurser og renter, indførelse af konkurrerende produkter, manglende modtagelse af nye produkter eller tjenester samt forandringer i virksomhedsstrategi. De faktiske resultater kan afvige væsentligt fra dem, som forventes heri.  Siemens har ikke til hensigt, eller påtager sig noget ansvar for, at opdatere disse fremadrettede udtalelser.