• Gain Group A/S/

Verdens førende Hybrid PBX for små og mellemstore virksomheder, HiPath 3000, har passeret en milepæl med 5 millioner installerede linier

Ny OpenScape Office HX sikrer nem overgang til Unified Communications for små og mellemstore virksomheder

Siemens Enterprise Communications har annonceret, at den prisbelønnede HiPath 3000 konvergerede IP løsning har passeret en milepæl med 5 millioner linier leveret. For tredje år i træk er HiPath 3000 desuden udnævnt til verdens mest solgte hybride PBX af det førende analyseinstitut Dell’Oro Group.

For at motivere det omfattende netværk af partnere til at udnytte denne vækst og realisere de forbedrede indtjeningsmuligheder, lancerer Siemens Enterprise Communications samtidig OpenScape Office HX samt yderligere opgraderinger af HiPath 3000. OpenScape Office HX er en Unified Communications (UC) løsning, specielt designet til små og mellemstore virksomheder, der giver eksisterende HiPath 3000 kunder mulighed for at udnytte deres nuværende kommunikations investering. Samtidige oplever de nye funktioner og alle fordelene af næste generation UC, herunder tilstedeværelse, chat, voicemail og mobilitet.

Den nye løsning er blevet lanceret med et tilbud på en 90-dages gratis prøveversion og forenklet licensordning, der gør det muligt for partnere at fremme fordelene ved UC hos deres kunder. Som resultat heraf kan mindre og mellemstore virksomheder øge effektiviteten og samtidig spare på kommunikationsomkostningerne.

Morten Lund, ansvarlig for Siemens Enterprise Communications partnernetværk i Norden har følgende kommentar: "Vi har set en realvækst i SMB markedet , der har taget rigtigt godt imod vores OpenScape Office-løsninger. Den nye OpenScape Office HX er et oplagt eksempel på vores OpenPath migration strategi, hvor eksisterende SMB kunder kan udnytte deres kommunikationsinfrastruktur, mens de stadig er i stand til at gøre væsentlige fremskridt i retningen af IP og åben Unified Communications."

OpenScape Office HX indeholder en række avancerede UC funktioner, i en simpel installation, der understøtter op til 500 brugere:

• Avancerede funktioner for øget effektivitet, herunder tilstedeværelse, chat og personlig menustyret indvalg.
  • Avanceret opkaldshåndtering med enkel drag and drop stemme-konferencer, pop-ups og optagelse af opkald.
  • Microsoft Outlook klient med integreret telefonihåndtering, automatiserede meddelelser baseret på kalenderstatus, og visuel voicemail - alle fra Outlook klienten.
  • Klik for at ringe fra Microsoft Office-programmer.
  • Indbygget multi-kanal kontaktcenter med evne-baseret routing for op til 64 agenter.
  • Ny udvidet UC tilgængelighed fra enhver enhed (analog, digital, DECT og WLAN brugere).
  • Ny rapportmotor (myReports).

De nye funktioner i HiPath 3000 omfatter:

• Peer-to-peer-video til HiPath 3000 brugere med den nye OpenScape Personal Edition S (SIP) softphone
  • Support af OpenStage 30T (TDM) desktop telefon
  • TAPI support til 64Bit operativsystemer

Tilbuddet om de 90 dages gratisprøveversion gælder også for OpenScape Office Contact Center for nuværende OpenScape Office HX-brugere.

Yderligere information

Morten Lund, Director Channels, tlf. 43 31 40 77, morten.lund@siemens-enterprise.com

www.openscapeoffice.com

www.siemens-enterprise.dk

Om Siemens Enterprise Communications

Siemens Enterprise Communications er en førende leverandør af kommunikationsløsninger til virksomheder og organisationer. Løsningerne omfatter tal, infrastruktur og sikre netværk, som er baserede på åbne standarder. Arkitekturen forener virksomhedens kommunikation med business-applikationerne, som forenkler samarbejdet i og udenfor virksomheden. Læs mere på www.siemens-enterprise.com .

Det prisbelønnede "Open Communications" gør det muligt for organisationer at øge produktiviteten og mindske omkostningerne ved enkel implementering af løsninger, som fungerer i passende IT-miljøer, hvilket sikrer driftseffektivitet. Det er grunden til virksomhedens OpenPath ® strategi, som tillader kunder at mindske risici og omkostningseffektivt indføre en samlet enhedskommunikation. SEN koncernvirksomheder omfatter Siemens Enterprise Communications, Cycos og Enterasys Networks og er ejet af The Gores Group og Siemens AG

Bemærk: Siemens Enterprise Communications A/S er et licenseret varemærke ejet af Siemens AG. HiPath, OpenOffice, OpenScape og OpenStage er registrerede varemærker, som tilhører Siemens Enterprise Communications & Co KG eller datterselskaber. Alle andre virksomheder, varemærker, produkter og tjenester er varemærker eller registrerede varemærker, som tilhører de respektive indehavere.

Denne version kan indeholde udtalelser, som er baseret på overbevisninger hos Siemens' ledelse. Ordene ”forudser”, ”tror”, ”værdsætter”, ”prognose”, ”forventer”, ”forholder”, ”planlægger”, ”bør” og ”projekt” benyttes til at identificere fremtidsrettede udtalelser. Sådanne udtalelser afspejler virksomhedens syn på fremtidige hændelser og er underlagt risici og usikkerhedsfaktorer. Mange faktorer kan forårsage faktiske resultater, som adskiller sig fra det almindelige økonomiske og forretningsmæssige forhold, faktorer såsom ændringer i valutakurser og renter, indførelse af konkurrerende produkter, manglende modtagelse af nye produkter eller tjenester samt forandringer i virksomhedsstrategi. De faktiske resultater kan afvige væsentligt fra dem, som forventes heri.  Siemens har ikke til hensigt, eller påtager sig noget ansvar for, at opdatere disse fremadrettede udtalelser.