Cisco lancerer nye Linksys Smart Wi-Fi-routere med app-muligheder til nye oplevelser i hjemmet

Cisco Connect Cloud software forenkler den næste generation af hjemmenetværk.

Cisco annoncerede i dag en ny linje af Linksys Smart Wi-Fi-routere med app-muligheder, der giver forbrugerne potentialet til at få mest ud af netværkshjemmet i dag og i fremtiden. De tre nye Linksys Smart Wi-Fi-routere tilbyder fremragende trådløs ydelse og maksimal kapacitet. Derudover understøtter de Cisco Connect Cloud – den næste generation af Cisco Connect-software, som når og hvor som helst giver nem og enkel adgang til at styre hjemmenetværket. Cisco annoncerede også, at virksomheden samarbejder med førende producenter af udstyr til hjemmet for at forenkle deres netværksprodukter (såsom tv, underholdningsenheder og husholdningsapparater). Det sikrer nye muligheder for forbrugerne i fremtiden.

"Udbredelsen af ​​trådløse enheder og eksplosionen af ​​video-streaming har ændret betydningen af ​​hjemmenetværket. Nutidens online forbruger har høje forventninger til pålidelighed, enkelhed, software og apps, der udvikler sig sammen med brugeren. Vores nye Linksys Smart Wi-Fi-routere er enestående produkter, der giver hjemmenetværket dén intelligens, der sikrer forbrugerne en platform til nemt at styre og optimere enheder, bl.a. via apps," siger Jesper Dauw, Nordic Manager i Cisco Home Networking.

De nye Linksys Smart Wi-Fi-routere (EA serien: EA4500, EA3500 og EA2700) har den nyeste Wi-Fi-teknologi. De gør det let at håndtere alt fra streaming af HD-video og multiplayer spil til at downloade store filer til at tilføje lagringsenheder eller printere. Kort sagt forbindes hele hjemmet. Disse avancerede trådløse funktioner er vigtige taget i betragtning af, at der ifølge Cisco Visual Network Index globalt vil være 15 milliarder netværksenheder i 2015 – en stigning fra 7 milliarder i 2010. Hjemmenetværk skal dermed understøtte et stigende antal enheder og samtidig tilføje og administrere disse enheder på sikker vis.

At kunne sikre en helt ny kategori af app-oplevelser i hjemmet stiller store krav til intelligent software på hjemmenetværket. Den nye Linksys EA-serie understøtter nu apps, der giver forbrugerne helt nye måder at bruge hjemmets apparater, nyde underholdning og samtidig sætte fokus på sikkerheden.

Cisco Connect Cloud giver nye muligheder på hjemmenetværket

Cisco Connect softwaren guider forbrugerne gennem en simpel opsætning og styring af deres Linksys E-serie og X-Serie routere. Cisco Connect Express er virksomhedens første mobile app, der gør det muligt at administrere hjemmenetværket fra smartphones og tablets på hjemmenetværket. Den seneste og nye generation af Cisco Connect-software, kaldet Cisco Connect Cloud forbedrer brugernes oplevelse ved at give dem adgang til flere hjemmenetværk når som helst, hvor som helst – og det fra smartphones tablets eller via browseren. Brugere kan derudover give gæster adgang til internettet, indstille børnesikring, og tilføje enheder til deres netværk fra en hvilken som helst browser via Cisco Connect Clouds kodeordsbeskyttede interface. Den trend forventes at øges væsentligt.

Partnere ser mulighederne på hjemmenetværk

Cisco arbejder i øjeblikket med Whirlpool og mere end tyve andre af branchens førende virksomheder, app-udviklere og tjenesteudbydere. De ser alle hjemmenetværket som en ny mulighed for at levere innovative løsninger til forbrugerne.

"Vi samarbejder med Cisco at skabe forbrugerløsninger i smart grids og netværkshjem. Den næste generation af Cisco Smart Wi-Fi-routere giver sammen med vores smarte apparater forbrugerne mulighed for nemt at styre deres enheder både udefra og derhjemme," siger Warwick Stirling, Global direktør for Energi og bæredygtighed hos Whirlpool.

"Vi har stor efterspørgsel blandt partnere i alle segmenter, som deler vores vision om et enkelt og forbundet hjem. Cisco er kendt i hele verden for at arbejde med partnere til at levere gode oplevelser til vores fælles kunder. De nye Linksys produkter udvider muligheder i hjemmet, " siger Jesper Dauw

Linksys Smart Wi-Fi-routere Produkt Info

Model Key Features Ideal for MSRPPrice
Linksys EA4500 - App Enabled Dual-Band N900 Router with Gigabit and USB • Wireless-N Dual-Band (Up to 900 Mpbs**)• App-Enabled• 4 Gigabit Ports• USB Port• DNLA Media Server• Basic Parental Controls• Guest Access• IPV6 • Large, multi-room homes and home theaters• Faster HD video streaming on Tablets, TVs and mobile devices• Connecting multiple devices• Adding storage, printers, or other devices• Adding apps via Cisco Connect Cloud 1399,-
Linksys EA3500 - App Enabled Dual-Band N750 Router with Gigabit and USB • Wireless-N Dual-Band (Up to 750 Mpbs**)• App-Enabled• 4 Gigabit Ports• USB Port• Basic Parental Controls• Guest Access• IPV6 • Active online households and home theaters• Streaming HD video and music plus multiplayer gaming• Connecting multiple devices• Adding storage, printers, or other devices•Adding apps via Cisco Connect Cloud 1099,-
Linksys EA2700 - App Enabled N600 Dual-Band Router with Gigabit •Wireless-N Dual-Band (Up to 600 Mpbs**)•App Enabled• 4 Gigabit Ports•Basic Parental Controls•Guest Access•IPV6 • Networking larger households and home offices• Surfing the Web, emailing and printing wirelessly• Connecting multiple devices• Streaming multimedia and gaming•Adding apps via Cisco Connect Cloud 799,-

Linksys EA-serien forventes at være tilgængelig i butikkerne og online forhandlere samt på Linksys’ hjemmeside i maj.

Den nye Cisco Connect Cloud software forventes at være gratis tilgængelig i hele verden i juni. Nye programmer og partnerløsninger, der udnytter Cisco hjemmenetværksplatformen, forventes også til juni.

For yderligere information, kontakt venligst:

Jesper Dauw, Cisco Home Networking

jdauw@cisco.com

For billeder og produkter til test, kontakt venligst:

Lasse Peter Lauersen, Geelmuyden-Kiese

lpl@geelmuyden-kiese.dk

Om Cisco Systems

Cisco (NASDAQ:CSCO) er verdensførende inden for netværk, der forandrer, hvordan folk forbinder, kommunikerer og samarbejder. Ciscos vision er at give forbrugeren et forbundet liv, der er mere personligt, socialt og visuelt. Yderligere informationer om Cisco og vores produkter kan findes på

# # #

Cisco and the Cisco logo are trademarks or registered trademarks of Cisco and/or its affiliates in the U.S. and other countries. A listing of Cisco's trademarks can be found at www.cisco.com/go/trademarks. Third-party trademarks mentioned are the property of their respective owners. The use of the word partner does not imply a partnership relationship between Cisco and any other company.