De første 802.11ac-Linksys-routere på vej fra Cisco

Ciscos nye Smart Wi-Fi router tilbyder op til tre gange hurtigere trådløse hastigheder, mens den nye Universal Media Connector giver Smart TV og spillekonsoller mulighed for de samme trådløse hastigheder.

Cisco lancerer nu den første Linksys Smart Wi-Fi router med forventet tilgængelig i september og en Universal Media Connector, som forventes i oktober. Begge er baseret på den næste generation af trådløs teknologi, 802.11ac. Denne teknologi tilbyder hastigheder op til tre gange hurtigere end den nuværende 802.11n-teknologi (se note for detaljer).

Den nye Linksys Smart Wi-Fi router EA6500 integrerer 802.11ac-højhastigheden med Ciscos intelligente Cisco Cloud Connect-platform. Det gør det nemmere for brugeren at udnytte netværksmulighederne i hjemmets nuværende og fremtidige enheder. Det forventes nemlig, at mange producenter introducerer deres 802.11ac-enheder senere i 2012. Derudover kan almindelige dansker drage fordel af EA6500’s hurtige trådløse hastigheder på deres Smart TV og spillekonsoller med den nye Linksys Universal Media Connector.

”Kraften bag 802.11ac-teknologien i Linksys Smart Wi-Fi routere, vores nye Cisco Cloud Connect-platform og de dertilhørende apps giver brugerne helt nye netværksmuligheder i hjemmet, som ikke fås andre steder,” siger Jesper Dauw, Nordic Manager i Cisco Home Networking.

Næste generation af trådløse muligheder

Den nye Linksys Smart Wi-Fi router med AC-teknologi er bagudkompatibel med tidligere trådløse netværk og enheder baseret på 802.11a/b/g/n-teknologien. Det sikrer, at man kan opgradere til nye Linksys AC-produkter og stadig bruge eksisterende Wi-Fi-enheder. Kommende AC-smartphones og -tablets vil kunne udnytte hele potentialet i Linksys Smart Wi-Fi-routerne baseret på 802.11ac. AE6500 har seks 3D-antenner, som sikrer den samme ydeevne uanset, om den står eller hænger på en væg. Designet er elegant og passer dermed godt til de fleste hjem.

Ideelt til video og mobile enheder

Den nye 802.11ac-teknologi er optimeret til både at imødekomme den eksplosive vækst i online videobrug og det øgede antal enheder i hjemmet. Cisco forudser, at der i 2016 vil være 19 milliarder enheder tilsluttet til netværk globalt, og at der vil ses 1,2 million minutter video per sekund. Den nye trådløse teknologi har derfor forbedret hastighed, rækkevidde og robusthed i netværket til de mange mobile enheder, der dagligt bruges i hjemmet. Samtidig forbedres muligheder for at se TV over netværket og on demand mange forskellige steder i hjemmet.

Universal Media Connector

Den nye Linksys Universal Media Connector gør det muligt at tilslutte enheder som Smart TV og spillekonsoller til det trådløse netværk og streame HD- og 3D-indhold. Den er optimeret til at arbejde sammen med EA6500. Connectoren bruger 5Ghz-båndet, hvor der er mindre interferens, og er udstyret med fire gigabit-porte.

Smart Wi-Fi

Som med alle Linksys routere er EA6500 udstyret med Cisco Cloud Connect, der gør det muligt at få adgang til hjemmets netværkede udstyr via fx en Android eller iOS smartphone. Cisco har også integreret SimpleTap i platformen. Med SimpleTap kan man klikke på den virtuelle knap i app’en og tilslutte kompatible enheder på få sekunder. Om kort tid kan man endda scanne Near Field Communications (NFC) tags, der er integreret i forskellige apparater, for at tilslutte dem til netværket. Læs mere om Cisco Cloud Connect i den udsendte pressemeddelelse om platformen.

Produktspecifikationer

Linksys Smart Wi-Fi Router with AC
Model: EA6500
2.4Ghz Band
Wireless technology 802.11n (backwards compatible with 802.11b/g)
Speed Up to 450Mbps
Transmit/receive: 3 x 3
Antennas: 6 internal antennae with high-power amplifiers
5Ghz Band
Wireless technology 802.11ac (backwards compatible with 802.11a/n)
Speed Up to 1300Mbps
Transmit/receive: 3 x 3
Antennas: 6 internal antennae with high-power amplifiers
Other
Cisco Connect Cloud Yes
Mobile Apps Yes
USB ports: 2 (shared storage, virtual USB and media server)
Ports x speed: 4 x Gigabit LAN / 1 x Gigabit WAN
IPv6 support: Native IPv6 and 6rd support
Setup: Cisco Connect CD Install
Setup OS compatibility: Windows & Mac
Package contents:
  • Linksys Smart Wi-Fi Router 802.11ac
  • Quick start guide
  • CD-ROM with setup software and resources
  • Ethernet cable
  • Power adapter
Linksys Universal Media Connector with AC
Model: WUMC710
Wireless technology: 802.11ac (backwards compatible with 802.11a/n)
Bands: 5 GHz
Transmit/Receive 3 x 3
Antennas: 3 internal antennae with high-power amplifiers
Ports x Speed 4 x Gigabit
Setup: Push-Button Wi-Fi Protected Setup™
Package Contents
  • Linksys Univeral Media Connector
  • CD-ROM with Documentation Resources
  • Ethernet Cable
  • AC Power Adapter

Tilgængelighed

Linksys Smart Wi-Fi routeren EA6500 forventes at være tilgængelig i september, mens Linksys Universal Media Connector forventes i butikkerne i oktober.

Note til IEEE 802.11-standarden

Maximum Performance derived from IEEE Standard 802.11 specifications (draft specifications for 802.11ac). Actual performance can vary, including lower wireless network capacity, data throughput rate, range and coverage. Performance depends upon many factors, conditions and variables, including products used, interference and other adverse conditions. 802.11ac 1300 Mbps in the 5GHz Band is approximately 3 x faster than 802.11n 450 Mbps in the 2.4GHz Band. An 802.11ac adapter will be needed to achieve 11ac data rates and up to 1300 Mbps wireless speeds may be achieved when connecting to other 802.11ac 1300 Mbps devices.

Billeder kan downloades her: http://www.flickr.com/photos/cisconordics/sets/

For yderligere information, kontakt venligst:

Jesper Dauw, Cisco Home Networking

jdauw@cisco.com

For billeder og produkter til test, kontakt venligst:

Eric Ziengs, Geelmuyden-Kiese

ezi@geelmuyden-kiese.dk

Billeder kan downloades her: http://www.flickr.com/photos/cisconordics/sets/

Om Cisco Systems

Cisco (NASDAQ:CSCO) er verdensførende inden for netværk, der forandrer, hvordan folk forbinder, kommunikerer og samarbejder. Ciscos vision er at give forbrugeren et forbundet liv, der er mere personligt, socialt og visuelt. Yderligere informationer om Cisco og vores produkter kan findes på www.linksys.com.

# # #

Cisco and the Cisco logo are trademarks or registered trademarks of Cisco and/or its affiliates in the U.S. and other countries. A listing of Cisco's trademarks can be found at www.cisco.com/go/trademarks. Third-party trademarks mentioned are the property of their respective owners. The use of the word partner does not imply a partnership relationship between Cisco and any other company.

Tags: