Motorola Solutions udnævner ny Global Product Leader for TETRA divisionen

John-Erik Børresen er udnævnt som ny senior director for TETRA Global Product Management

KØBENHAVN, Danmark – Motorola Solutions divisionen af Motorola, Inc., verdens ledende udbyder af missionskritiske kommunikationsløsninger, har udnævnt John-Erik Børresen til senior director for TETRA Global Product Management.

John-Erik får ansvaret for udviklingen af strategien for Motorola’s globale porteføljeplanlægning, produktledelse samt prisstrukturerne for TETRAs produkter og services. Derudover arbejder han tæt sammen med markedets interessenter for at imødekomme de regionale brugeres behov.

Han vil, i fællesskab med sit team, fokusere på at forbedre forståelsen af forbrugernes behov og sikre, at disse gennem en fokuseret R&D-indsats forvandles til innovative og brugervenlige produkter.

OM JOHN-ERIK BØRRESEN:

• Før han blev en del af Motorola, arbejdede John-Erik med global product management hos Nokia. Hans seneste stilling var som leder af forretnings- og porteføljeplanlægningen i Nokia divisionen ”Nokia Connect Category”.
  • Han sorterer under den danske landechef Jens Kristiansen, som er vice president og general manager for Motorolas TETRA division.
  • John-Erik vil stå i spidsen for det globale team, der styrer udviklingen, implementeringen og innovationen i hele Motorolas TETRA produktportefølje – fra infrastruktur til enheder.
  • John-Erik har erfaring fra markedsanalyser med budgetansvar, udvikling og implementering af globale forretnings- og forbrugerstrategier, produktportefølje køreplaner og life-cycle management.
  • I den nye organisationsstruktur har John-Erik globalt ansvar for produktledelsen i TETRA, herunder de ansvarsområder, som Heidi Hattendorf tidligere besad (tidligere leder af TETRA Business & Strategy teamet i TETRA Global Product Management) Heidi har takket ja til en ny stilling i Nordamerika, hvor hun hører under Motorola Solution’s Chief Technology Officer (CTO).

UNDERSTØTTENDE CITAT

Jens Kristiansen, vice president og general manager for Motorola TETRA Products and Solutions Group:

“John-Erik har leveret resultater indenfor en lang række områder, hvor marketing, R&D, design, strategi og innovation kombineres på måder, der skaber vindende koncepter til markedet. Han medbringer også en stærk vifte af kompetencer inden for internationale forretningsprocesser, transformation og udvikling. På baggrund af hans store erfaring er jeg sikker på, at John-Erik er den rigtige leder til at stå i spidsen for TETRAs product management team.”

• Foto fremsendes ved henvendelse.

Pressekontakt:

Elvan Lindberg

elvan.lindberg@motorola.com

Motorola, Inc.

OM MOTOROLA

Motorola er verdenskendt for innovative kommunikationsløsninger. Motorola videreudvikler den måde, som verden sammenkobles på og er førende inden for infrastruktur til bredbåndskommunikation, virksomhedsmobilitet og offentlige sikkerhedsløsninger til mobile og kabelbaserede digitale kommunikationsenheder. Motorola står i spidsen for den nye bølge af innovation, der gør det muligt for mennesker, virksomheder og myndigheder at kommunikere bedre og mere mobilt. Motorola havde en omsætning på 22 milliarder dollars i 2009. Find mere information på http://www.motorola.com

MOTOROLA, MOTO, MOTOROLA SOLUTIONS and the Stylized M Logo are trademarks or registered trademarks of Motorola Trademark Holdings, LLC and are used under license. All other trademarks are the property of their respective owners.  © 2010 Motorola, Inc. All rights reserved.