Getinge introducerer Poladus 150 - en ny innovation inden for lavtemperatursterilisering

I dag lancerer Getinge deres seneste innovation inden for lavtemperatursterilisering, designet til varmesensitive kirurgiske instrumenter - Poladus 150. Udstyret med avanceret CCB (air barierer) der sikrer mod krydskontaminering, spiller Poladus 150 en afgørende rolle i forebyggelsen af sundhedsrelaterede infektioner.

Getinges nye lavtemperaturautoklav med fordampe hydrogenperoxid (VH2O2), Poladus 150, fungerer ved en lav temperatur op til 55°C, hvilket sikrer, at instrumenter-, uden lumen, fleksible lumen og stive lumen er klar til næste operation.

"I dag markeres en betydningsfuld milepæl for vores virksomhed inden for steriliseringshåndtering. Poladus 150 realiserer vores ambition om at være en førende aktør inden for VH2O2-lavtemperatursterilisering, hvilket er et af de mest dynamiske segmenter, på baggrund af udviklingen af stadigt mere avancerede endoskopiske og robotiske procedurer. Denne produktlancering er et fremragende supplement til vores portefølje af steriltekniske afdelinger," udtaler Stéphane Le Roy, President Surgical Workflows hos Getinge.

Lanceringen indebærer fremskridt på området og medfører en række fremskridt, som sætter nye standarder inden for det sterilise genbehandlingsområde.

"Poladus 150 tilbyder konkurrencedygtige steriliserings og kapacitet, hvilket sikrer en sikker og effektiv måde at reprocesse både fleksible og stive instrumenter, der anvendes ved endoskopi og kirurgiske procedurer," siger Sophia Brüggemann, Produktchef hos Getinge.

Autoklavens innovative design med en CCB (air barierer) der sikrer mod krydskontaminering sikrer separate luftstrømme i forskellige zoner, hvilket forhindrer spredning af skadelige bakterier og vira. Dette hjælper igen med at forebygge sundhedsrelaterede infektioner, som udgør en betydelig risiko for patienter og kan resultere i alvorlige komplikationer og forlængede hospitalsophold.

"Vi har prioriteret operatørens trivsel og effektivitet med funktioner som en behagelig indlæsningshøjde, automatiseret flaskeåbning, fodsensor til handsfree-betjening og en RFID-læser til smidig identifikation af brugere," forklarer Sophia.

Getinges Poladus 150 er designet til at være en højtydende maskine, der sikrer en glidende arbejdsgang på hospitalet. Dens hurtige opvarmningstid, store kammerkapacitet og dimensioner er tilpasset til at imødekomme de høje krav inden for steriltekniske miljøer.

"Med Poladus 150 tilbyder vi høj gennemstrømning uden at gå på kompromis med kvalitet eller sikkerhed, hvilket sikrer, at hospitaler kan følge med deres steriliseringsbehov," tilføjer Sophia.

Digital tilslutning og sporbarhed af kirurgiske instrumenter er også nogle af produktets fordele. Poladus 150 er tilsluttet FleetView, et værktøj til livscykelstyring af enheder, samt til T-DOC, Getinges software til sterilhåndtering. Denne integration strømliner hospitalernes enhedshåndtering og muliggør enkel instrumentsporing.

Getinge vil tilbyde et bredt udvalg af forbrugsvarer inden for lavtemperatursterilisering for at supplere Poladus 150. Dette inkluderer H2O2-sterilant, biologiske og kemiske indikatorer, VH2O2-tejp samt Tyvek®-ruller og -poser. Forbrugsvarerne er designet til at sikre en sikker og gnidningsløs arbejdsgang.

Sophia fremhæver den holistiske tilgang til Poladus 150:

"Vi introducerer et omfattende økosystem inden for sterilisering, som forbedrer arbejdsgangen og sikkerheden for sundhedspersonale over hele verden."

Oplev Poladus 150 >>

Denne tekst er beregnet til at give information til et internationalt publikum uden for USA.

Mediekontakt:

Caroline Örmgård, Head of Public & Media Relations
Telefon: +46 (0)10 335 0041
 caroline.ormgard@getinge.com

Med en fast overbevisning om, at alle mennesker og samfund bør have adgang til den bedst mulige pleje, forsyner Getinge hospitaler og Life Science-institutioner med produkter og løsninger, der er udviklet til at forbedre kliniske resultater og optimere arbejdsgange. Tilbuddet omfatter produkter og løsninger til intensivpleje, kardiovaskulære procedurer, operationsstuer, sterilhåndtering samt Life Science-sektoren. Getinge har cirka 12.000 medarbejdere over hele verden, og produkterne sælges i mere end 135 lande.