Kunne du tænke dig at se Samson folde sig ud når han får besøg af sin yndlingsblondine?

Report this content

Givskud Zoos store hangorilla, Samson, er helt vild med blondiner. Faktisk så meget at han bliver helt vild i varmen. Han farer rundt i anlægget, slår sig på brystet og udsender en kraftig lugt, som mest af alt kan sammenlignes med et par gamle fodboldstøvler eller et svedigt herreomklædningsrum. Alt sammen for at vise hvor attraktiv han er.

Jill Byrnit, som yndlingblondinnen også hedder, er uddannet psykolog, men har i mange år arbejdet med menneskeaber rundt omkring i verden blandt andet i Afrika og på Borneo, og har selvfølgelig arbejdet med Samson og resten af familien her i Givskud Zoo. Hun besøger parken d. 12.-19. Juli og snakker blandt andet om hvad kan aberne forstå og hvor går grænsen mellem os og dem? Hvor ligger forskellene og hvor er lighederne? Weekenden i uge 28 byder på en afrikansk dansegruppe, Utamaduni. De lader jungletrommerne buldre ved gorillahytten og byder op til dans. Børnene kan få lov til at finde deres indre gorilla frem og lave masker, samt lege krybskyttere og skovhugstfirmaer. Program 11.-12. Juli 13.00, 15.00 og 17.00 Utamaduni - afrikansk dansegruppe 12.00-16.00 Maskefremstilling for børn 10.00-15.30 Konkurrence 15.30 Udtrækning af vindere Program 12.-19. Juli 12.00-16.00 Maskefremstilling for børn 10.00-15.30 Konkurrence 15.30 Udtrækning af vindere 13.30, 14.30 og 16.00 Fodring, quiz og gode historier om gorillaer /Jill Byrnit