Top Attraktioner får 5 nye medlemmer

Report this content

Foreningen Top Attraktioner har for første gang optaget medlemmer på Sjælland og i det sydligste Danmark. Vikingeskibsmuseet og Arbejdermuseet er som de første sjællandske attraktioner optaget i Top Attraktioner. De to sjællandske attraktioner får også følgeskab af 3 jyske attraktioner, nemlig Skandinavisk Dyrepark, Ree Park – Ebeltoft Safari samt Danfoss Universe. Med optagelsen af de nye medlemmer runder de i alt 21 Top Attraktioner sammenlagt 5 mio. gæster om året.

Klar strategi for udvidelse ”Der ligger en helt klar strategi bag optagelsen af de nye medlemmer”, udtaler Morten H. Andersen, som er foreningens formand. ”Vi har besluttet, at Top Attraktioner skal være den største og mest slagkraftige forening af danske turistattraktioner, og det skal ske på tværs af de forskellige typer af attraktioner. Kort sagt vil vi samle de mest progressive attraktioner i Danmark, og vi er med de 5 nye medlemmer godt på vej til dette”, påpeger Morten H. Andersen. ”Alle 21 medlemmer af Top Attraktioner er store attraktioner, men de har vidt forskellige profiler og målsætninger”, forklarer Morten H. Andersen. ”Vi tæller både forlystelsesparker, oplevelsesparker, museer, zoologiske haver, akvarier og sågar et slot – forskelligheden styrker nemlig også samarbejdet. Alle medlemmerne har også mindst opnået 4 stjerner i Danske Turist Attraktioners stjernemærkningsordning, da dette er et af kravene for optagelse i Top Attraktioner.” Det videre arbejde ”Vi vil fortsætte vores arbejde med distribution, produktudvikling, markedsføring, kompetenceudvikling samt vores arbejde med at forbedre rammevilkårene for attraktionerne. Vi forventer, at der kommer flere spændende og dynamiske attraktioner med i vores samarbejde allerede til 2011”, slutter Morten H. Andersen. FAKTA Top Attraktioners bestyrelse er tilpasset de nu 21 medlemmer. Bestyrelsen består af: o Morten H. Andersen (formand), Givskud Zoo o Jørgen Møller (næstformand), Kattegatcentret o Michael Ahlefeldt, Egeskov Slot o Henrik B. Nielsen, Djurs Sommerland o Peter Ludvigsen, Arbejdermuseet o Peter Overgaard, Jesperhus Resort ________________________________________ Top Attraktioner består af 21 attraktioner: • Nordsøen Oceanarium • Fårup Sommerland • Aalborg Zoo • Jesperhus • Hjerl Hede • Randers Regnskov • Djurs Sommerland • Kattegatcentret • Skandinavisk Dyrepark • Ree Park – Ebeltoft Safari • Fregatten Jylland • Den Gamle By • Tivoli Friheden • AQUA • Givskud Zoo • Fiskeri- og Søfartsmuseet • Danfoss Universe • Odense Zoo • Egeskov Slot • Vikingeskibsmuseet • Arbejdermuseet ________________________________________ Yderligere oplysninger ved: Top Attraktioners formand: Marketingchef Morten H. Andersen, Givskud Zoo, tlf. 75 73 02 22, e-mail: mha@givskudzoo.dk ________________________________________ SEKRETARIAT: Morten Strange • Dansk Turismeudvikling I/S • Skeelslund • 9440 Åbybro • Tlf. 98 24 10 66 • Fax 98 24 47 58