Glocalnet åbner i Danmark

Report this content

Glocalnet åbner i Danmark Glocalnets ledelse har besluttet etablere firmaet i Danmark. I løbet af sommeren og efteråret 2000 vil medarbejdere blive rekrutteret til et dansk datterselskab. Glocalnets kommunikationstjenester vil blive tilbudt danske boliger og firmaer fra og med fjerde kvartal 2000. Glocalnet har etableret et stærkt varemærke inden for telefoni i Sverige med over 80.000 kunder. Glocalnets IP-platform har givet selskabet mulighed for at være prisleder på privatsamtaler, samtidigt med at den giver mulighed for hurtigt og omkostningseffektiv ekspansion. Den fremtidige ekspansion * både med hensyn til nye kunder og nye avancerede tjenester * vil finde sted i Sverige såvel som udenlands. Det første land uden for Sverige, som Glocalnet etablerer sig i, er Danmark. * Det danske marked er i dag betydeligt mere tjenesteorienteret end det svenske. Desuden er integrationen af faste og mobile tjenester kommet betydeligt længere. Vores koncept har derfor gode forudsætninger for at være lige så succesfuldt i Danmark som i Sverige. Takket være vores forretningsmodel og vores teknologiske platform kan vi hurtigt etablere virksomhed, når vi går ind i et nyt land. Allerede i løbet af fjerde kvartal vil vi kunne tilbyde vore tjenester til danske boliger og firmaer, udtaler Glocalnets VD, Stefan Krook. Glocalnet udvikler og producerer kommunikationstjenester, som sælges direkte til slutbrugeren eller sammen med markedspartnere. Glocalnet forventer i løbet af året at blive Sveriges tredje- største aktør inden for fast privattelefoni. Selskabets vision er at blive en ledende operatør af Internetbaserede tjenester i Nordeuropa. Selskabet har strategisk samarbejde med selskaber som Cisco Systems og Portal Software. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Glocalnetaktien er noteret på OM Stockholmsbörsens uofficielle liste Nya Marknaden. ------------------------------------------------------------ Besoeg http://www.bit.se for mere information Foelgende filer kan downloades: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT00240/bit0002.pdf