Tjen penge på energirenovering

Hver eneste måned kan du spare penge på dine varmeudgifter ved at energirenovere. Investeringen i energiforbedringer giver dig ofte luft i budgettet med det samme.

Der kan være penge gemt på loftet, i muren eller i kælderen på din bolig. Investeringer i energiforbedringer på netop disse steder i din bolig kan sænke varmeregningen så markant, at du hver måned kan tjene penge på din investering.

For eksempel kan en boligejer med fjernvarme tjene 4.800 kroner om året ved at isolere hulmurene. Hvis du varmer din bolig op med gas, olie eller el, er besparelserne endnu større. Boligejeren med elvarme kan spare op til 15.000 kroner årligt med en investering i hulrumsisolering.

Go’ Energi guider dig til de besparelser, boligen gemmer, med en ny infografik, og der er penge at finde mange steder i hjemmet, understreger Michael Reuss, projektleder i Go’ Energi.

”Besparelsen afhænger af, hvordan huset opvarmes. Men uanset hvilken opvarmningstype boligen har, er der typisk tusindvis af kroner at hente hvert år. Vores nye infografik giver boligejeren forslag til, hvor meget der er at hente ved at udføre forskellige tiltag fra kælder til kvist.”

Find den rette mand med håndværkerlisten
Samtidig hjælper Go’ Energi dig med at finde den rette håndværker til jobbet.

”Det er vores erfaring, at mange boligejere gerne vil i gang med energirenovering, men mangler kontakten til den gode håndværker. Derfor har Go’ Energi skabt Håndværkerlisten, hvor du får direkte adgang til håndværkere, der kan udføre netop den energiforbedring, du står overfor,” siger Michael Reuss, projektleder i Go’ Energi.

Håndværkerlisten indeholder information om alt fra viden om løsningen, tal på besparelsen til en oversigt over relevante håndværkere, der kan give dig et konkret tilbud på arbejdet. På den måde hjælper Håndværkerlisten dig på vej til gode energirenoveringer, der kan udmønter sig i kontante besparelser.

”Alle håndværkere på listen er medlem af en garantiordning og har samtidig forpligtet sig til at leve op til anbefalede Go’ Energis energiløsninger,” fortæller Michael Reuss.

Michael Reuss, projektleder i Go' Energi, tlf. 41 96 49 82, e-mail: mire@goenergi.dk

Go' Energi er en uvildig organisation med bestyrelse udpeget af klima-, energi og bygningsministeren. Formålet med Go' Energi er at fremme energieffektiviseringer i husholdninger, det offentlige og erhvervslivet inden for alle former for energiforbrug – undtagen transport. Virkemidlerne er kampagner og formidling af viden i et konstruktivt samarbejde med markedets aktører. Go' Energi bygger videre på Elsparefondens arbejde.
Som følge af energiforliget vil Go’ Energi blive nedlagt som selvstændig institution. En række af Go’ Energis aktiviteter vil dog blive videreført i Energistyrelsen. Loven forventes at blive vedtaget i juni.