Grundfos bruger VVS’15 til en dialog om nye forretningsmuligheder

Det er ikke kun de besøgende på VVS’15 i Odense, der får ny viden med hjem. Hos Grundfos benytter man lejligheden til at tage pulsen på markedet og lade de besøgende give deres besyv med om forretningsmulighederne i nogle af de tanker og idéer, der er i støbeskeen.

Selvfølgelig er der adskillige nyheder og mulighed for at kigge pumper og digitale styringer efter i sømmene på Grundfos-standen på VVS’15. Men når dørene åbnes i Odense Congress Center den 22. til 24. april kommer snakken også til at handle om noget af alt dét, der måske først kan ses på kommende messer.

”For os er VVS-messen det sted, der samler hele branchen. Her får vi nærkontakt og en snak med både rådgivere og montører, og det giver os mulighed for at få en rigtig god faglig dialog,” fortæller salgsdirektør i Grundfos DK, Henrik Falck. ”Derfor vil vi i år benytte lejligheden til at trykprøve nogle af de idéer og tiltag, vi arbejder med. Det handler både om produktlanceringer og en række energiværktøjer, som jo gerne skulle udmønte sig i nye forretningsmuligheder for alle parter.”

Energibesparelser i endnu højere grad

På scenen på ’Energiens Torv’ er der hver dag fokus på energirenovering og -optimering, og Grundfos bidrager med indlæg om energioptimering i eksisterende bygninger.

”Grundfos arbejder målrettet med udvikling af både produkter og værktøjer til energibesparelser i det eksisterende byggeri. 10 % af verdens samlede elforbrug bruges på at holde pumper kørende, så der er et enormt potentiale for besparelser,” forklarer Henrik Falck.

På Grundfos’ stand kan de besøgende både komme bag facaden på verdens mest energieffektive cirkulationspumper, Alpha2 og Magna3, og få en præsentation af nyheden TPE3, der sætter nye standarder for effektiviteten i intelligente in-line pumper.

Der bliver også lejlighed til at se nærmere på mulighederne for fleksibel renovering af køkken og bad i eksisterende bygninger ved hjælp af bl.a. SOLOLIFT2-løftestationerne. Grundfos efterkommer desuden også den stærkt stigende interesse for de universelle og effektive UNILIFT-drænpumper – en interesse, der er skabt på grund af de senere års tiltagende kraftige skybrud.

Grundfos udstiller på stand C-3113.

Kontaktperson VVS'15
Henrik Falck
Salgsdirektør, Bygge & Anlæg og Vandforsyning
hefalck@grundfos.com

Grundfos DK A/S er Grundfos-koncernens selvstændige salgsselskab med ansvar for markedsføring, salg og service af Grundfos-produkter på det danske marked. Virksomheden ledes af administrerende direktør Claus Witt og beskæftiger 130 medarbejdere i henholdsvis Bjerringbro og Brøndby. Grundfos er globalt førende inden for avancerede pumpeløsninger og trendsætter inden for vandteknologi. Vi bidrager til global bæredygtighed gennem banebrydende teknologier, som forbedrer livskvaliteten for mennesker og tager vare på miljøet.