Skabe i særklasse

Nye Rosengrens Cassio er den første skabsserie, der som standard tilbyder tredobbelt beskyttelse. Cassio er klassificeret mod brand, indbrud og eksplosioner, hvilket giver en enestående skabsserie.

Alle virksomheder, som har brug for at beskytte værdifulde genstande eller kontanter mod tyveri og brand, får med Cassio en fuldgyldig beskyttelse i Garde IV- VI. Cassio er udover den traditionelle indbruds- og brandbeskyttelse klassificeret til at modstå eksplosioner, hvilket indebærer at skabet har gennemgået strenge eksplosionstester. Skabsserien er testet og klassificeret af Europas førende og uafhængige testinstitut, ECB*S for indbruds- og eksplosionsbeskyttelse samt brandklassificeret af SP, Statens Provningsanstalt. ”Dette er en unik produktnyhed”, kommenterer Mats Särefjord, der er områdechef for Secure Storage i Gunnebo Nordic. ”Ingen anden skabsserie på markedet tilbyder samme beskyttelse. Cassio er i en klasse for sig”. For at imødekomme kundernes forskellige opbevaringsbehov fås skabsserien i otte størrelser fra ca.100 til 1100 volumenliter. Det mindste skab kan placeres under et skrivebord, medens de to største har dobbeltdøre og kan f.eks. rumme flere sektioner med boksrum. Til samtlige modeller kan der leveres forskellige indretningsdele så som flytbare hylder, låsbare boksrum og til forskellige deponeringsløsninger. ”Med tanke på Cassios høje beskyttelsesniveau har serien en forbløffende lav vægt. Den lave vægt giver åbenbare fordele, når det gælder transport og installation”, afslutter Mats Särefjord. En alarmledning monteret indvendig i skabet giver mulighed for at koble Cassio på et bestående alarmsystem. For yderligere at forøge sikkerheden fås skabet med Core Drill Protection klasssificering*, hvilket indebærer høj modstandsdygtighed overfor avanceret indbrudsværktøj, f.eks. diamantbor. To standarder for alarmer et tilgængelige. *EN 1143-1 iht. ECB•S

Tags: